Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Helsesøster sa noe om at man ikke trengte ha så høy feber før man ga paracet etter vaksine, men fikk ikke med meg resten av samtalen gjennom all hylinga... Allmenntilstanden til snuppa er strålende god igrunn, men feberen er stadig stigende og var nå før hun sovna 38,9. Vet man kan gi paracet uten feber ved dårlig allmentilstand, men hvordan er det når formen er god, men feberen høy? Tenker å se det an, om hun blir verre - ser ikke grunn til å gi helt enda... Men hvordan er det der?
FruTB Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Det finnes vel ikke noen regel sånn på når man skal gi paracet, og leger og helsesøstre gir jo stadig ulike råd om akkurat det der. Jeg tror nesten man bare må se ann situasjonen og babyen og følge magefølelsen sin. Jeg gir ofte paracet dersom tempen går over 38,5 - i samråd med legen vår. Men nå skal det sies at Bos allmenntilstand ofte er ganske dårlig dersom feberen er såpass "høy" - hadde han vært kvikk og rask og blid så hadde jeg nok ikke gitt. Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg nok gitt en tablett jeg altså - siden feberen er stigende og det er kveld og hun skal sove. Hadde følt at jeg hadde litt mer kontroll over situasjonen da ... Men det er meg
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Vanlig er å gi paracet ved tp over 39,5, da det ikke er gunstig for kroppen å ha så høy temeratur (dette gjelder også dersom almentilstanden er god). Høy tp kan også føre til feberkramper, så jeg pleier alltid å gi paracet ved høy feber. Gir også paracet ved lavere temepaturer, dersom almentilstanden er dårlig!
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Jeg ville gitt paracet av samme grunn som Krysta-2nydeligesmå sier. Faren for feberkramper. Jeg ville gitt for alt over 38 grader men nå har jeg også hatt en gutt som har hatt feberkramper 2 ganger hvor han ble hentet av ambulanse den ene gangen. Så jeg er veldig obs på det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå