Gå til innhold

redd for å føde.. noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag, har vært så sliten de siste dagene at har bare gått rundt meg selv.. Knakk sammen hos ham etter prat om fødsel, som jeg bare har skjøvet tanken rundt langt foran meg. Han har ordnet time hos jordmor til meg på kk, om prat rundt fødsel, som er ca 5 uker unna.. Noen som har noen tips om hvordan takle en pågående fødsel mens man selv er skita redd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg skulle ha min datter for 12 år siden tenkte jeg at jeg kommer sikkert dø,hadde hørt alle skrekk historier og mammas fortelling,men da jeg kom til min egen fødsel spurte jeg Jordmora flere ganger når kommer jeg dit hvor jeg dør,hun sa du er forbi det...Assa poenget er frykt det verste blir positivt overaska...Nå husker jo jeg ikke siden det er 12 år siden..Så her sitter jeg og vet ikke om jeg skal grine eller le..Men jeg vet at jeg klarer dette og at vi er skapt til dette,og det jeg husker fra fødselen min er at jeg jeg klarte flytte terskelen for smerte hele tiden... Og at bli venn med smertene hjalp meg masse....

Har ikke lenge igjen selv så jeg merker oxo stress rundt fødsel..

klem og lykke til..

Skrevet

Stol på kroppen din! Dette kan den!

Har du født før? Hvis du har det, var det noe spesielt som skjedde, som du lurer på? Helsepersonellet kan jo oppfatte ting som udramatisk, imens den fødende ser helt anderledes på saken. Ta det opp med jordmora på KK!

Angsten din skal tas på alvor, helt klart. Når du får se litt, snakket litt med eksperter, satt ord på hva du gruer for, så er jeg sikker på at mye løsner.

Kvinner har født i alle tider. Ja det kommer til å bli vondt. Ja det er mye gørr og blod. Men du verden, vi gjør det jo gang på gang! Så det er verdt det, likevel :)

Fokuser på det positive, at du snart får babyen din i armene. Tillat kroppen å gjøre ting du ikke forstår, følg flyten i kroppen din. Det er en helt spesiell opplevelse og du kommer til å overleve. Lykke til!

Skrevet

Var på fødestuen og fikk omvisning på et kurs.. Men ble bare enda mer stresset av alt snakk om alt akutt utstyret som de hadde, som jeg absolutt ikke vil se snurten av! Håper at jordmor klarer å snu tankene mine over på noe mer positivt ihvertfall. Bare det å takle angsten. Kunsten er vel å være redd uten å være panisk. Håper jeg bare ikke begynner å hyperventilere av panikk når fødsel er ubønnhørlig i gang.

Tusen takk for svar anita fødeklar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...