Fiskestang Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Hei. Lurer på en ting angående det å bruke klorin på klær. Jeg vet det går an å klore hvite klær som har blitt litt grå i fargen eller sånn, men jeg har en hettegenser som er hvit med masse mønster på. På ermene, og nede i kanten er det sånn strikk eller bord eller sånn, og den er helt hvit. på ene ermet har jeg fått en stygg flekk, brun-gul-aktig. Det går ikke bort i vask, vært der en stund nå.. Vurderer om jeg skal kaste den, og så tenkte jeg om jeg kunne dyppe bare ermene i klor.. la dem ligge litt sånn, og så vaske genseren alene etterpå. Går det an? Eller risikerer jeg å ødelegge vaskemaskinen eller klærne som blir vasket i neste vask?
Dronningen! Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 I stedet for å ødelegge genseren villle jeg ha prøvd en runde med Nylon-vask. Det er en blå tube som du får kjøpt i dagligvarehandelen. Nylonvask har reddet meg mange ganger:o)
Blind Gudinne Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Eller vann i en bøtte tilsatt eddik. Det kan også hjelpe. Nylonvask er forresten også heeelt genialt!
It's all about me Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Zalo har utgjort mirakeler her i huset. Men ang Klorin så er det verken noe problem å vaske klær med klorin på eller ha klorin rett i maskinen. Jeg pleier bare for å være helt helt på det tørre å vaske en hvitvask etterpå.
It's all about me Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Men Zalo må skylles av før plagget går i maskinen, ellers blir det skummbad etterpå.
sologsommer Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Jeg pleier og dyppen en bomuldspinne i klorin og duppe det direkte på flekken. Vent 5 min (kan se at flekken blir lysere) og så direkte i vaskemaskinen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå