Gå til innhold

noen som har gått på tablettene polaramin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mot allergi, hvordan er de i forhold til zyrtec?

Skrevet

Man kan bli veldig trøtt av polaramin. Jeg husker ikke hvordan det er med zyrtec, har vært innom de fleste allergitablettene som er og endt opp med at polaramin er det eneste som funker. Det er to forskjellige virkestoffer i den og den ene er det man blir trøtt av, men også det som har best effekt synes jeg.

Jaja, vet ikke om dette var noe å bli klok på. Rota ned etterhvert som jeg tenkte.. :D

Skrevet

Synes ikke dem er like bra sånn "allergi-messig" sett.

Og dem er regne sovetablettene også! Går rett ned for telling av dem jeg...

Skrevet

Ble også stuptrøtt av dem, dagen etterpå også. Ikke hjalp de heller (det gjør forøvrig ingen antihistaminer på meg)

Skrevet

Hva trenger du allergi tabletter for egntlig?

Jeg går på en blanding av Kestine og Aerius. 1 av hver, hver dag.

Det virker best for meg... Har dyre allergi, men må daglig omgås dyr, og dette er da best blanding for meg.

Skrevet

Jeg fikk de da jeg gikk gravid. Legen sa de var gamle og velutprøvde og ga ikke gravide noe annet.

Skrevet

Zyrtec har ikke virket i det hele tatt på meg, men det gjør polaramin. Det eneste er at du blir litt trøtt. De har rød trekant, og folk reagerer litt forskjellig, så du må nesten prøve deg frem.

Skrevet

Under graviditet er de visstnok de eneste "trygge", men de skal helst ikke tas under amming.

Ble som de fleste andre her stuptrøtt, men det ga seg etter en uke ca. Hadde brukt Aereus før og var ikke imponert over Polaramin. Går nå på Loratadin pga amming og gleder meg stort til jeg kan gå tilbake til Aereus.

Skrevet

Jeg er allergisk mot bjørkepollen og fikk disse da jeg var gravid, istedet for Cetirizin/Zyrtec som jeg vanligvis tar. Ble ganske trøtt av dem, og synes ikke de var like effektive. Men jeg er ikke veldig plaget av allergien, så det gikk greit.

Skrevet

Fikk dem hver kveld som barn i noen år, husker ikke så mye av det, men tenkte ikke over det.

Skrevet

De funker helt greit på meg (har ikke prøvd Zyrtec), men man blir helt ufattelig trøtt av dem! Fikk dem da jeg var gravid første gang, og lå rett og slett i koma hver gang jeg hadde tatt en.

Skrevet

for pollenallergi-er gravid. Har ikke lyst å gå stuptrett rundt i ferien , men må man så må man...

Skrevet

Fikk det som barn, men Mamma satte en stopper for det ettersom det medførte at jeg sov 20 timer i døgnet. Behandlet lokalt med øye og nesedråper isteden (ikke like effektivt nei.)

Skrevet

Jeg har tatt dem begge gangene jeg har ammet (tar dem nå). Jeg blir helt i tåka av dem jeg. Tok et glass vin første dagen jeg tok dem og ble helt rusa.

Det er veldig dumt at det er disse man kan ta når man ammer... Zyrtex kan man ikke ta, og helelr ikke telfast som jeg pleier å ta.

Sørg for å ha lokalbehandling i tillegg (øyedråper, nesespray og evt inhalator).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...