Gå til innhold

Har fått ny baby etter 3 ganger hos osteopat!!!

Anbefalte innlegg

Vil bare dele dette med dere for det er garantert flere med samme baby som min! Lillegutt har vært veldig urolig helt fra fødselen av, han sov lite på dagen, sovnet bare på puppen eller på brystet mitt eller pappaens. Med en gang vi la han i vugga gikk det 10 min så var han like våken igjen. Han kavet veldig mye, klagde, sutret og trakk seg sammen i smerter. Barnelegen sa han hadde kolikk siden han var så sutrete, men vi slapp heldigvis alle timene med griningen. Vi tok han med til kiropraktor når han var 5uker gammel for å sjekke om han hadde noen låsninger (fra vannet gikk til han kom ut gikk det 41timer + at han ble tatt med sugepropp) og kiropraktoren fant låsninger i nakken og bekkenet hans. Lillegutt var veldig rolig de tre første dagene etter behandlingen og sov i lange perioder etter at vi begynte å legge han i vogna. Men etter noen dager var vi tilbake til samme gamle og etter tips fra ei venninne avbrøt jeg behandlingene hos kiro og fikk time hos osteopat. Grunnen til det er fordi osteopater har flere forskjellige behandlingsmåter og behandler hele kroppen i motsetning til bare knekking av bein som de gjør hos kiro.

Nå har vi vært hos 3 behandlinger og vi har fått en helt ny gutt! Han sovner helt alene i vogna flere ganger om dagen, han er ikke så urolig lenger og sutre gjør han bare når han er sulten eller trøtt!! Osteopaten fant ut at den ene kranie-skiven hadde forflyttet seg noen mm siden han hadde ligget så lenge med lite fostervann og siden han ble tatt med sugepropp. Behandlingene har vært ubehagelige for han, men det er helt utrolig å se hvor mye bedre han er.

Ble litt lang innlegg det her, men hvis det er flere som har urolige babyer dette kanskje verdt å prøve for dere også?!! Skal jo ikke si at det er for alle, men for oss har det ihvertfall funket helt fantastisk! På SOS-klinikkens nettsider står det masse om hva de kan behandle og også hva som kan være grunnen til å ta kontakt med en osteopat.

http://www.sos-klinikken.no/beh.html

Fortsetter under...

Dette var nesten som å lese om vår gutt dette.

Han sovner også bare ved puppen på dagtid, og sover ikke hvis vi legger han et annet sted. Vil helst sove på fanget til sambo eller meg.

Men hos oss virker det ikke som om han kaver så mye, og ikke er han spesielt sutrete og grinete heller, men vi ser at han sliter med nakken. Han ser ut som en banan, og vil ikke snu hodet begge veier. Vi har fått henvisning til fysioterapeut foreløbig, og får hjemmebesøk førstkommende onsdag. Håper de kan hjelpe oss, for det er ikke moro å se at han bare ligger vendt en vei. Det hemmer jo også utviklingen hans. Blir 8 uker nå til lørdag.

Tok 4 1/2 time med pressrier før han var ute, og så ut som om han var tatt med sugekopp (hodeformen var som ved en suggekoppforløsning) så han har stått og stanget veldig i fødselskanalen. Så er ikke rart om han kan ha noen problemer...

I dag har han faktisk sovet masse, både i vogna, sammen med meg på sofaen og nå alene på sofaen. De siste dagene har jeg ført regnskap over sovingen hans, og han har sovet max 3 timer på dagtid.... Altså på ca 12 timers lang dag fra han står opp til han legger seg..

Men hvis ikke fysioterapeuten og evt manuellterapeuten får orden på vår gutt skal vi også prøve ut osteopat.

Godt å lese at det er noe som kan gjøres! :)

Jeg visste ikke om osteopater før jeg fikk tips av ei venninne om det, så var derfor jeg skrev det her for er jo garantert flere enn meg som ikke vet om det! :) Er utrolig stress når babyene er så utrolig urolige, og bare den siste uka har hverdagen blitt helt forandra. Nå kan han ligge under uroen å kikke alene i lang tid! Det kunne han aldri før! Lillegutten min er forresten 10 uker gammel nå så jeg føler virkelig med deg!!!

Jeg ringte til manuellterapaut for å høre ang Kiss-syndromet (etter å ha lest om det her) og hun spurte bl annet om han lå som en banan og om han hadde problemer med nakken. Dette kan være symptomer på Kiss-syndromet sa hun. Men det kan heldigvis rettes på veldig enkelt hos manuellterapat (den nærmeste manuellterapauten hos oss er nesten 2 timer unna - derfor vi gikk til ostopat. Manuellterapaut er tross alt gratis og er visstnok veldig flinke! :) )

Sjekk ut denne siden om Kiss-syndromet:

http://kiss-kidd.no/

Godt vi kan hjelpe hverandre. :) Masse lykke til!!!

• 6 år senere...

Ser at dette er gammelt.. Men dere som har prøvd osteopati mot luftsmerter hos baby, har dere merket bedring etter første gang, eller må det tre ganger til for å merke om det faktisk hjelper noe?

Anonymous poster hash: 009db...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...