Gå til innhold

Grining, hyling, kjefting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg? har en uke til termin med nummer tre, og er så dødssliten. Morgenen er værst, sover dårlig om natten og har en mann som stort sett går tidligere på jobb enn ungene på skole og i barnehage. Barna er 3 og 8. Da har jeg alt stell, og frokost og nistepakkelaging. De to guttene krangler hele tiden og jeg tåler INGEN lyd for tiden. Det holder på å klikke for meg. Vet at det er mange som har det værre, men jeg må bare få ut frustrasjonene min. Eldstemann får jo kjeft for alt, og av og til lurer jeg på om jeg skal kontakte barnevernet selv, føler meg helt udugelig. Heldigvis snart fødsel, men hvordan i hel.... skal det gå med en nyfødt i huset og to måneder med sommerferie? Blir sikkert bedre enn det som jeg tenker i hodet mitt når jeg er så hormonell, men det hjelper ikke å tenke på i dag.

Er det flere som har det slik?

Når barna er gått får jeg så utrolig dårlig samvittighet, men det hjelper så lite når det er på an igjen neste morgen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen ja.. har to jenter på snart 3 og 4,5 som er hjemme med meg.. Mannen går på jobb før 06 om morgenen og er skjelden tilbake før til barne tv tid (18.00) Dagene blir lange, og jeg kjefter mer en de stakkers jentene mine fortjener... Kjenner hormonene i fri flyt i kroppen.. De siste ukene har vi hatt to husvisninger + vi skal ha en i dag..Så det har vært mye vasking og rydding.. Kjenner jeg er sliten.. Har termin om 18 dager.. Hadde håpt å få selge huset før babyen kommer, men vi har ikke vært helt fornøyde med budene.. Vi skal flytte kun 500 meter fra her vi bor nå..Hjem til gården (gammlehuset) Der foreldrene mine bor, mens vi bygger hus.. Kjenner at det å ikke vite om vi får solgt eller ikke stresser meg .mye.. Men snart vil ting roe seg og vi kan alle kose oss med babyen og sommerferie=) Er jammen ikke mye godt med de hormonene..Hold ut=) Og lykke til=)

Skrevet

Nei ,det er ikke bare deg. I dag har jeg så dårlig samvittighet for at jeg eksploderte på ungene. De hadde en forholdsvis liten uoverensstemmelse som jeg overhørte. På en brøkdel av et sekund eksploderte jeg. Kjefting og smelling! Helt uforutsigbart. Dette har kommet den siste uken. Hadde det slik i begynnelsen av graviditeten også. Heldigvis en lang rolig periode i midten da.

Har de siste ukene kjent meg mer sliten. I natt sov jeg 9 timer, to timer mer enn normalt. Da ungene var ute av huset sov jeg ytterligere to timer. Trenger nok mer hvile enn normalt nå ja. Vi får ta hensyn til dette, og legge oss nedpå så ofte vi kan. Dette vil nok ikke ha negativ innvirkning på tålmodigheten vår.

Skrevet

Ååå, så godt å høre at andre også har det slik! Jeg har så kort lunte for tia at det er helt forferdelig... Jenta mi på tre år er så spent og urolig for tia, det er mye fokus på babyen som skal komme og hun vet ikke hva hun kan forvente antagelig, så hun er veldig sår, sutrete, lei seg og trassig for tia... Og med en superhormonell mor er ikke det så lett... Syns det er verst om natta, hun har begynt å våkne så mye og skrike og slå seg helt vrang. Men har vel bare funnet ut at vi må være litt romslige nå, la henne få lov til ting hun egentlig ikke får lov til til vanlig. Så får vi ta kampen når lillebror er vel ute og dagene har begynt å få litt mer rutine igjen...

Og; jeg jobber i barnevernet og vi har forståelse for at man kan være forbigående stressa i en slik livssituasjon :)

Skrevet

Datteren min på 6 år spurte meg igår om jeg egentlig var en heks i forkledning for hun kjente meg ikke igjen....hmmmmm....

Neida, er absolutt ikke bare deg, nei, men nå er det heldivis sommerferie og roligere morgener - det skal bli bra!

Lykke til :)

Skrevet

Åååååååå så godt å høre at det er flere :)

Har en på 2 1/2 og en på straks 8, og jeg syns de sloss hyler og skriker HELE tiden. Og jeg syns at jeg ikke gjør annet enn å kjefte.

Har dem ikke i barnehage eller på SFO, og føler at enkelte dager begynner å bli vel intense.

Skal bli deilig med sommerferie nå. Slippe mas og kjas på morningen, og kose oss med sol sommer og strand.

62 dager igjen til termin :)

Skrevet

jeg har det også sånn..en på 4,5år som skal alt annet enn å høre på hva vi sier..kaster rundt med bamsene så ting flakser i stua, når jeg sier nei eller at det gjør vi ikke her inne fortsetter han bare..å kle seg er et mareritt..må gi han beskje om å kle seg sånn ca 10-20ganger for han skal bare ditt å bare datt...holder på å klikke galen..men så er han verdens skjønneste=) så får uendelig dårlige samvittigheten, men er så sliten å lei at det skal ikke så mye til fra noen.....men heldigvis er det snart en nye epoke i livene våre med de små nurkene i våre hender istedefor innni magen vår=)

Skrevet

Kjenner meg igjen ja med mann iturnusjobb blir det mange morgener og kveldsstell på meg, to unger på 3,5 og 6,5 år. Men, har organisert hverdagen litt anderledes enn vanlig. De siste 7 ukene har jeg vært 50-60% sykemeldt pga. bekken og slitenhet og har halve dager på jobb, kan komme når jeg vil og går tidlig. Dermed er det opp for å få eldstejmann på skolen og så en liten pust i bakken for meg før minstemann må hales ut av senga. Hun er trøtt og grinete men lettere å takle når hun er alene. Leverer i barnehagen mellom 9 og 10 og drar så på jobb. Hjem igjen mellom 13 og 14 og da legger jeg meg og sover 1-2 timer. Eldstemann kommer hjem fra skolen omtrent da, noen ganger sover jeg når hun kommer, legger da en lapp til henne, og noen ganger er jeg våken og vi spiser litt sammen før jeg legger meg. Hun klarer seg fint alene den lille tiden sålenge hun vet at jeg er i huset. Så henter vi lillesøster i barnehagen rundt 16 og har ettermiddagen sammen. Storesøster er ofte hos en venninne eller har besøk av skolevenninner på ettermiddagen og da blir det lit mas og krangling. Men leggingen kan være slitsom, riset bak speilet er at de "bruker opp" lesetiden sin, dvs. for mye tull så blir det ikke lesing på senga og det er ganske effektivt. Men når de er i seng orker jeg ikke så mye mer... Nå er det ferie på oss alle i 4 uker og etter det er jeg 100% sykemeldt så da får jeg sove litt mer på dagen. Pass på å hvile ofte, husarbeidet er ikke viktig nå, overskuddet viktigere! Kanskje bør mennene også litt mer på banen? Å jobbe fra 6-18 hver dag er ikke noe særlig når konemor er høygravid og sliten, kanskje kan noen andre passe ungene et par timer daglig (trillepike el. besteforeldre) så du får en hvil, SFO kan man kjøpe dagsbillett på innimellom når det er behov osv. Kanskje noen andre gravide i nærheten som man kan byttelåne unger med, begge får litt fri på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...