loffmusa Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Noen som bruker denne? Det har kommet nye pakninger. brukte man nr 1 før så skal man vel bruke 2 nå? seden både 1 og 2 er erstatning?
Ettervinterkommervår Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Nr 1 er for nyfødte... nr 2 for litt større ikke sant?
loffmusa Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2009 ja det er det jeg også så.. for med den gamle paknimgene så var nr 1 mme og nr 2 var tillegg bare... da har jeg tatt riktig... forandring fryder sier no jeg. men samtidig så er gammel vane vond å vende.. hehe
blomstre Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Hei Den nye Hipp Eco 2 er nå en morsmelkerstatning ja, den gamle var tillegsertatning. Mange sliter imidlertid med at den nye nr 2 er så tykk at den er vanskelig å suge ut av flaska (for noen klumper den seg også) ... Årsaken til endringen er nye forskrifter. Flaskeposten har oppdatert sine sider ang dette. Jeg har sakset følgende om morsmelkerstatning 1 og 2: MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden. Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2.
blomstre Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Kan jo ta med det som står om Hipp også da :-) ECO1 fra HIPP er for de aller minste barna, fra de er nyfødte. Den kan brukes så lenge man trenger MME. ECO2 er fra barn fra fire månedersalder og inneholder mer stivelse. Man trenger ikke bytte ut ECO1 med ECO2 ved 4-måneders alder. Begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer.
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Ja, jeg var rimelig frustrert en liten periode...Lillegutt her reagerte på den nye hippen. Vi gikk over til eco2 da den kom, og det ikke lenger bare var tilleggserstatning. Den klumper seg om man ikke rister veldig godt. Er ikke helt fornøyd med den men bruker den siden den metter mer:)
mams05 Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Frøken her vil kun ha HIPP2, vi har forsøkt alle andre merker. Vi blander ut i ganske varm melk og blander fort ut med en gaffel og rister godt - da er det null mer klumper igjen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå