Gå til innhold

KAN MAN TA BLODPRØVE FOR Å PÅVISE EGGLØSNING SAMME DAG SOM MAN HAR EGGLØSNING?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det vises på blodprøven da? Jeg er litt i tvil om hvor jeg er i syklusen. tok blodprøve på dag 21. og fertilityfriend har vært usikker på om jeg hadde EL på dag 16 eller 21...

http://www.fertilityfriend.com/home/1faa80

Fortsetter under...

Skrevet

nei, du må komme noen dager etterpå...husker ikke helt hvor mange....

Skrevet

Ja, skjønner problemet... Det ser nå ut som det kan være både cd 16 og cd 21.. Hvordan var progesteronet på cd 21 da? Har du fått vite det? For hvis du hadde el på cd 16 skulle det ha vist på progesteronnivået på den blodprøven du tok på cd 21.

Skrevet

Hei!

Takk for svar begge to:)

Elisabeth77:

Prøven lå på 20, noe som var litt lavt, men gynekologen min mente jeg hadde hatt EL ettersom de regner alt over 15 som om EL har vært.

Tenkte kanskje at om jeg hadde EL samme dagen som jeg tok blodprøven, altså på dag 21, at det var grunnen til at den var så lav, om det går ann at det vises så tidlig på blodprøve da. Var EL på dag 16, vil det si jeg tok blodprøven 5 dager etter. Da er det jo litt lavt igjen? Og tempen er jo høy enda, og jeg skulle i såfall hatt tempfall og mensen idag.

Hva med syklus dag 18? Kan EL vært da kanskje?

Hatt veldig rare og lite jevne temper denne syklusen her..

Skrevet

Hvis alt over 15 regnes som EL, så er jo 20 ganske bra det da? På sykehuset her er referanseverdien for EL på 20+ og jeg hadde 21. Det mente gyn var et klart svar på at jeg hadde hatt el.

Hvis du hadde el på cd 21 er det fullt mulig at progesteronet var litt lavt fremdeles. Det går gjerne et par dager etter el før den stiger godt.

Men du gikk vel også på pergo den syklusen? Jeg mener å ha hørt at el som oftes kommer 5-9 dager etter siste tabletten, så det passer jo også godt med el på cd 16.

Kjedlig at tempen skulle være så ustabil denne gangen da :/ Har du testet, eller planer om å teste? :)

Skrevet

ja, jeg er ganske sikker på at jeg har hatt EL, jeg klarer bare ikke å se hvilken dag det kan ha vært på. Gått på pergotime denne syklusen ja:) Min 6. dobble kur. De syklusene jeg har begynt med pergotime på dag 5 har jeg fått EL på dag 18, men dette er andre syklusen min jeg har starta på dag 3. Sist fikk jeg EL på dag 15.

En skulle jo ikke tro at det ville gjøre utslag på en blodprøve om man tok den samme dag som man har EL?

Har ikke testet enda, da vi er såkalte slitere. Her har vi litt av hvert begge to.

Jeg: tett eggleder (venstre side), og pcos.

Han: tett sædleder (venstre side) og nedsatt kvalitet.

Han har også gått på pergotime denne syklusen her han også. Papirene våre til ivf ble sendt avgårde i går.

Tør ikke å teste enda, jeg er jo så usikker på når EL har vært..

Har vanligvis lutealfaser på 12 dager, så hadde jeg hatt EL på dag 16 ville jeg vært godt over det nå, men er det dag 21 er det fortsatt noen dager igjen å vente:)

Tempen er forøvrig høy nå.

Har ingen symptomer her i det heletatt.. Redd for å bli skuffa om testen er negativ igjen. Har holdt på med dette prosjektet en goood stund nå. Ting tar så fryktelig lang tid.

Kunne ønske noen bare kunne fortelle meg når jeg hadde EL denne syklusen. hehe! At det ikke går ann at det vises på blodprøve så tidlig om det var dag 21 osv. Sliter på psyken dette her. :)

Tror jeg prøver å teste etter neste torsdag morgen om ikke mensen har kommet til da. Første gang jeg har fått skikkelig angst for å tisse på pinnen. hehe

Hvordan går det med deg da, Elisabeth77?

Annonse

Skrevet

Oi, ja chartet ditt så nå veldig bra ut i dag da! :) tempen var jo veldig høy og fin. Ser at FF er sikker på at el var på cd 16 også.. Spennende dette, håper at dere har lykkes denne gangen :) Hvor lenge har dere prøvd nå? Ang symptomer, så er det vel ikke vanlig å få sympt så tidlig i svangerskapet? Jeg tenker ikke så mye på det i hvert fall og syntes at jeg like ofte hører om de som ikke merker noe på kroppen som de som merker noe.

Med meg går det bra! :) Jeg skal ringe inn mens om en ukes tid for å strate opp på andre prøverørsforsøket som vi skal ha i aug. Så får satse på at det går bra denne gangen :)

Skrevet

ja, FF endra mening da jeg la inn info om tappen. Og bestilte meg nytt vip, og la inn "symptomer". Litt små uggen i dag. Lurer på om det er omgangssyka som har fått tak i meg, går nemlig omgansyke i barnehagen jeg jobber i. Stort sett sitti på do i hele dag. :(

Vi har prøvd i 1 år og 7 mnd. Tok mye av utredningen privat, da vi ikke orker så lang ventetid. Håper FF har rett nå og at EL var på dag 16. Da Kjenner jeg et snev av håp:) Syns det bør være vår tur snart:)

Jeg har hatt myyye mer symptomer de andre pp`ene enn det jeg har nå. Bruker å ha ømme pupper, men det har jeg ikke kjent noe til.

Spennende med nytt forsøk da, skal krysse fingrene for at den sitter godt hos deg da ja!;)

Om det ikke har klaffa for oss nå, gleder jeg meg til å komme igang med ass.befruktning selv. Begynner nok privat hos volvat først tenker jeg, mens jeg venter på riksen.

Lykketil i august da! Det blir nok vår tur snart også skal du se:) Hvor lenge har dere vært prøvere forresten?

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...