Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert individuelt, men når ca kan jeg forvente at barnet mitt skal forstå at vi lever på en jordklode som består av mange land etc? Han er 2 år og 2 mnd og skjønner mye, men hva forstår han av at vi skal reise til Spania til høsten mon tro? :-) Vi har fått en globus nå, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg, men det er vel litt optimistisk enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke tenkt over dette, men vil tro rundt 3 års alder kan de begynne så smått å fatte litt av dimensjonene. Vi reiste til GC når vår eldste var 3,5 år, og da viste vi på kart, han var jo med i flyet og skjønte hvor lang tid dette tok enda flytet gikk myyyyyye fortere enn bilen vår osv. Han skjønte litt av det, men ikke helt. Dette er veldig stort å fatte for et lite barn. Jeg kan faktisk huske selv at jeg hadde noen rare forestillinger om verdens oppbygning og reisetid, og da må jeg ha vært så gammel som 5-6 år. Tror nok du kan prøve å få ham til å forstå at dere skal fly med fly til et annet sted, men begrepene om avstander, mange land, tid osv tror jeg nok han er i minste laget for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...