Gå til innhold

Hva drikker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor har sagt at jeg ikke skal drikke brus p.g.a sukker. Hun vil unngå svangerskapsdiabetes.

Jeg kunne heller ikke drikke light saft eller light brus, og ikke jucie. Men det er jo ikke sukker i dette. Noen andre som har fått en slik beskjed?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er mye fruktsukker i juice... og vanlig sukker tilsettes i mange juicer.

Skrevet

Pluss at kroppen reagerer nokså likt på falskt sukker som på ekte sukker. Høyt inntak av aspartam (som i cola light) er nesten like skadelig som samme inntak av sukker - kanskje verre ettersom det også antas å være kreftfremkallende.

I stedet for å drikke brus og juice kan du drikke:

- vann(!)

- melk

- te (max fire kopper dagen pga koffein)

- hjemmelaget iste (laget med infusion er disse koffeinfrie)

- smoothies (disse inneholder litt juice, men også masse fersk frukt)

- farris, bris etc (noen ac disse inneholder aspartam, så les etiketten)

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg har drikki brus med sukker omtrent hver eneste dag i svangerskapet.... Vet jo at det ikke er bra så klart.

Skrevet

Vi har forskjellig jordmødre. Noen sier det er greit med light produketer og andre ikke. Ikke godt å vite da. Men hvis man tenker "alt med måte" så tror jeg det går greit med litt light produkter

Skrevet

Light-varer er oppskrytt! Kutt ut all den dritten og drikk vann!

Skrevet

Har jeg lyst på brus så drikker jeg ordentlig brus,jeg holder meg laaangt unna light. Det gjelder egentlig alle produkter.

Skrevet

Jeg drikker det meste, men alt med måtehold:)

Jordmor ba meg holde meg unna lettbrus, sukkerbrus, saft, farris (pga mineraler). Kun vann...så asketisk går det ikke an å leve...!

Det er greit å blande litt, viktig å ikke bli helt fanatiker heller, verken den ene eller andre veien. Drikker da ikke litersvis av brus og juice, men ett glass eller to pr dag, ellers blir det 1-2 glass melk til frokost (xtra lett), og vann, gjerne med sitron eller lime i.

Farris med jordbær i er forresten veldig godt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...