Gå til innhold

Det spøker i huset vårt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nede i kjelleren "bor" det en mann, han er litt "pervers", og liker å "se" på meg når jeg dusjer.. Han kan også bli litt fysisk med tanke på ting, hemmer seg på støvsugeren f.eks. Slår den av når jeg støvsuger, eller starter den plutselig når den står helt for seg selv..:)

I første etasje har vi en snill dame, henne merker jeg med en kald trek/kaldt gufs, da vet jeg at hun er i nærheten. En kveld når jeg hadde lagt meg, gikk det i soveromsdøra, og jeg kjente at jeg ble kald i ansiktet, før jeg helt tydelig merket at noen kysset meg på kinnet. Det var som hun sa god natt!:)

Virker som hun har god kontak med hunden min også, for flere ganger har seg sett at hunden logrer med halen mot noe bare den ser, og den setter seg ned og ser ut i luften som om den venter på en godbot etter den har satt seg på kommando..:)

Er mange andre hendelser, både med mannen og damen, men de er liksom så hverdagslige, så man blir vant til det.. Jeg tenker i alle fall ikke over det før en lang stund etterpå.. Og da må jeg bare smile!:)

Andre som har hatt lignende opplevelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,men sånt er jo så spennende...og skummelt :D

Må bare dytte den opp denne.. Vil høre historier :)

Skrevet

vi har også gjengangere..

har en mann og en dame..

har vært veldig intenst her.. vært plaget med kraftig hodepine, jeg merket hver kveld når jeg gikk å la meg kom det noen og la seg sammen med meg, det ble iskaldt og jeg frøs over hele kroppen.. jeg har også merket at noen løftet på håret mitt, noen klappet på meg på badet når jeg pusset tennene.. mannen min har merket veldig slike kuldepunkter rundt omkring på gården og inne i huset.. dørene gikk opp uten forklaring.. jeg har "kranglet" med en av dem om døra til 5 åringen skulle stå åpen eller ikke, jeg ville ha den åpen og en av dem ville ha den igjen.. 4-5 ganger åpnet jeg døra og like mange ganger gikk døra igjen helt til jeg sa klart i fra at den skulle stå åpen..

ungene har også merket noe, det har vel gårr verst ut over dem..

min eldste kom og sa at det var noen som løftet det ene hjørnet på dyna hans, sambo sin yngste lå på sofaen en natt og lå å så på bordet plutselig begynte ett av glassene å snurre rundt sin egen akse..

våre 2 minste har blitt vekt flere ganger i løpet av nettene.. den ene kom til og med og sa at en skjegget mann har sagt at senga hans var farlig, (vi hørte på det og byttet den ut), noen dager senere kom guttungen og fortalte at mannen med skjegg sa at han hadde en flott seng nå.. minstemann kunne plutselig finne på å skrike av full hals på natta..

det er sikkert mer, men kommer ikke på alt nå..

for ca 2 mnd siden tok vi kontakt med en synsk mann.. han hjalp oss, men tror ikke gjengangerne er helt borte, de er her, men har på en måte trukket se tilbake..

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Hvorfor vil dere ha bort en sånn snill gammel mann som hjelper dere? Når han sier til guttungen at senga hans er farlig er han jo bare snill! :-)

Jeg sitter med frysninger over hele meg her, hehe. Mamma har også et spøkelse hos seg, men det er en skikkelig pøbel! Han knuser glass, slenger post rundt om kring, og i det hele tatt. Han bruker å bare stå og se på oss når vi holder på med noe, særlig når vi er i boden :-P

Skrevet

Jeg har vært borti en del slikt oppgjennom tiden, samt fått fortalt et par historier av pappa..

Den ene historien kort fortalt var at når han var en ung gutt (6-8 år) skulle han gå hjem fra en kompis en kveld. Han tok en snarvei over en myr/gresslette og så en mann kom "opp" av myra. Dette har jeg spurt bestemor om, og hun bekreftet hele historien (hun har også "sett" og "hørt" en del oppgjennom sin levetid)

Andre hendelser pappa fortalte om var fra der vi bodde enda når mamma og pappa skiltes. Det var flere netter de våknet av at de følte noen sto bøyd over sengen. Mamma har aldri vært slik at hun opplever ting fra den andre siden, men det gjorde hun der vi bodde da..

Pappa fant seg en ny samboer. Hele familien min flytta til et nytt hus, og vi fikk vite at mannen til hun som solgte oss huset hadde dødd på ene soverommet. Så kom lillebror til. Det var flere netter at stemor og pappa våknet av at lillebror lå å veivet med armene i været og plundra fornøyd for seg selv. Det skal og sies at det var på det soverommet at mannen hadde dødd. Jeg husker også at jeg lå i halvsøvne og snakka med noen. Våkna skikkelig til og var 100% sikker på at det var noen der, men når jeg slo på lyset, var jeg alene..

Min beste veninde har vært "forfulgt" av den samme avdøde på 3 forskjellige plasser frem til nå. Han har skruvd på termostater, sendt lekene til jenta i huset bortjennom gulvet, ringt på ringeklokken, styra med støvsuger'n m.m. Tilslutt ble veninda mi så lei at hun kontaktet en klarsynt. Den klarsynte "R" ville prøve å få kontakt med den avdøde. Jeg var der. Var med på hele seansen.. Vi fikk beskjed fra R om å gå til vugga som sto på stua. Hvordan i alle dager kunne hun vite at det sto ei stor vugge på stua?? Vi fikk beskjed om å gjøre forskjellig, bl.a en liten periode skulle si inni oss selv at gjenferdet var velkommen på besøk, men bare når vi spurte etter han. At han måtte gå opp i lyset til familien sin etc.. Fikk kuldegysninger på føttene, armene og ryggen, og vi følte det når han dro. Jeg kjente også et trykk på høyre skulder (!) og rett etterpå spurte R om noen av oss kjente noe spesielt. Jeg svarte ja. R spurte om det var et trykk på skulderen(!), og jeg svarte ja igjen. R sa at det var gjenferdet som tok farvell :-O

Også bestefaren til veninda mi går igjenn på gården, noe jeg har opplevd selv, men akkurat det vil jeg ikke skrive om, for da blir jeg ittende i hele natt XD

Ble uhorvelig langt dette, men jeg er så alt for engasjert i slikt ;P

Skrevet

Der vi bodde før var det spesielt en ting som skjedde. Først opplevde x-en min det. Han satt i stua. Døra til kjøkkenet var lukket. Så hører han noen som går over kjøkkengulvet og tar i døra til stua. Men ingen kommer inn. Det skjer en gang til, så åpnet han døra. Han hadde akkurat kjøpt hus og ville helst ikke si dette til noen da.

En natt skulle kameraten hans sove der og passe hunden når vi var bortreist. Han hadde også hørt noen som gikk over kjøkkengulvet og tok i døra, ingen kom. Så hørte han det igjen og gikk og kikket på kjøkken og ropte etter folk. Ingenting. Når han hørte det en gang til så tok han hunden under armen og dro hjem.

Vi så jo brus og godis på bordet og forsto ingenting når vi kom hjem før han fortalte hva som hadde skjedd.

Etter det var den døra alltid åpen.

Når jeg dusja oppe og hørte på musikk, så kunne jeg høre at noen hoppet og digget musikken på gjesterommet.

X-en og jeg satt i stua og plutselig hørte vi noen som datt ned trappa. Det var ingen der.

Her som vi bor nå hører jeg noen ganger når jeg er alene at noen romsterer på rommet som er over stua.

Og en gang når vi akkurat hadde flyttet inn så var bror av x-en her. X-en og broren forsvant ut av stua. Så kom kona til broren og lurte på hvor mannen hennes var. Ingen av oss 3-4 som satt er visste, men så hørte vi den romsteringa oppe og konkluderte med at de var oppe begge. Rett etterpå kom de inn, men det var ingen som hadde vært oppe.

En annen gang når jeg sov hos en type, så våkna jeg tidlig på morgenen av at en mann med svart frakk sto og så på meg. Jeg ble så redd at jeg aldri mer sov hos han.

Skrevet

Vet ikke om dette er direkte spøking men dette har jeg opplevd..

Jenta mitt våknet hver eneste natt og hylte.. Det hadde kanskje vært lett å si at det vare nattskrekk, men i hun hylte i tillegg : Nei, ikke oldemor, ikke oldemor!!!

HUn var 2,5 år og hadde akkurat mistet oldemoren sin.. En klarsynt venninne sa at det var oldemoren hennes som passet på henne om natten og at barnet våknet og så henne og ble redd..

Jeg fikk bskjed om at jeg skulle si til min bestemor/barnets oldemor at det var fint at hun passet på oldebarnet sitt, men at hun ble redd og at hun måtte la henne være i fred om natten...

Dette sa jeg tre kvelder når jeg skulle legge jenta mi og etter det hadde vi aldri et problem med at hun våknet hylende om natten!!

En annen ting jeg har opplevd er å besøke en gammel tante som er enke og uten barn.. HUn er en barneelsker og koste seg skikkelig med jenta mi..

Da vi var på vei hjem spurte jeg jenta mi om hun hadde kost seg.. ( Hun var da tre år..). HUn svarte ja. Det var kjekt der... Og mannen der var også snill...

Mannen spurte jeg? Var det noen manne der, da??

Ja, sa hun med et smil. Han satt i den andre sofaen..

Når jeg tenkte etter satt hun og lekte og pratet og lo i den andre sofaen i den andre delen av rommet, men jeg tenkte det bare var rollelek..

Jeg spurte den klarsynte venninna mi hva det kunne vøre og hun sa at det helt sikkert var min gamle tantes avdøde ektemann som bodde i huset hennes og passet på henne ( hun er 90 år nå...)

Synes det var koselig ,men lurer på om jenta mi ser mer mye rart..

Skrevet

Jeg eier en tomannsbolig, og da jeg kjøpte det, fikk jeg med en ekstra "leieboer" på kjøpet.

Vi har ei dame som går fast runde fra soverommet i andre etasje tilhørende leietakeren min, via gangen hans, ned trappa til og videre i gangen, stua og kjøkkenet mitt.

Her har vi opplevd så mye at det kunne vært skrevet bok om det!

I fleng nevnes;

Når sambo flytta sofaen til feil side av stua ble det så mye bråk at han måtte flytte sofaen tilbake igjen.

Sambo hang opp ei krukke i løkke i en tykk krok. En kveld han satt i sofa kom krukka flyvende fra vinduet og landa nesten ved peisen.

Ved peisen har vi stående et peissett, og det "spiller" "musikk" rett som det er.

Like før søstra til sambo døde, og mor mi var alene hjemme hos oss, så ble hun om morgenen møtt av et kors på gulvet formet av såpeflasker som var tatt ned lydløst fra benken.

En dag det var ekstra bråkete ble jeg lei, og spurte hvem hun var. Svaret ble at hun viste ansiktet sitt formet i sofaputa mi! Jeg tok et flott mobil-bilde av det!

Ting forsvinner rett som det er, og dukker opp igjen på de mest utrolige plasser etter en stund.

Vi fikk også en klarsynt til å se på det, men han klarte ikke å rense huset, så knyttet er dama. Men, det rareste er at han hadde med seg stålpinner som gjør utslag på alt fra vann til ånder, og da sambo holdt i dem gikk dem rett innover, mens da jeg holdt dem gikk dem rett utover!

Jentungen min er så vant til det at hun bare flirer og hilser på i ny og ne.

Og dette var ikke en gang en brøkdel av alt det rare som skjer her i huset! Den eneste kjedelige plassen i huset er den mørke kjelleren og det lite opplyste vaskerommet. Det skjer det ingen ting ;)

Skrevet

eelis+guttespire

mener jeg skrev om at det meste er ikke bra..

gikk rundt med konstant hodepine som kunne sammenlignes med migrene, ungene våknet midt på natta og hyla og bælja.. gå å legge seg og kjenne at det kommer noen usynlige og legger seg sammen med deg og du hutrer pga kulda.. Det var mest jeg og ungene som fikk det både fysisk og psykisk.. gubben kunne plutselig puste kulderøyk..

Skrevet

Ansikt i sofaputen! Hjelp. Tror jeg hadde pisset på meg!

Skrevet

huff, jeg har en dame og en mann som henger på meg..:(

blir ikke kvitt de (en klarsynt prøvde, å de var borte en stund..) de har ingenting med meg å gjøre. men sluker alt av energi!!

mannen er alkoholiker! jeg kan plutselig begynne å sjangle å prate utydelig, akkurat som om jeg er dritings. jeg har ikke drukket på mndsvis..

plutselig kan jeg bli fyllesyk:(

å div smerter som kommer ut av det blå.. mannen hadde mye smerter..

what to do??

Skrevet

Elsker skumle historier som gir meg gåshud, he he.

Jeg vet ikke helt om dette er noe.

Men i i beg. av dette året...var i jan. el. feb. Så satt jeg og så på tv. Følte meg litt slapp. Plutselig kjente jeg parfymelukt. Først så tenkte jeg at det kanskje var fra klærene mine. Så jeg luktet på genseren min, men det var ikke samme lukten. Lukten jeg kjente var fra herreparfyme...vet bare ikke hvilken.

Jeg tenkte ikke mer over dette, før lukten ble sterkere. Ikke veldig mye sterkere, men jeg kjente den veldig godt nå. Og i tillegg fikk jeg plutselig hodepine. Skikkelig kraftig hodepine. Gikk og tok meg to paracet, men det hjalp ikke i det hele tatt.

I to dager skjedde det. Og etter nesten nøyaktig to dager, stoppet det. Bare helt plutselig. Siden de to dagene, har jeg ikke kjent igjen den samme parfymelukten, og heller ikke fått den kraftige hodepinen.

Syns dette var kjempe merkelig.

Skrevet

Jeg har opplevd mye! Men kan ikke skrive alt da... det gidder jeg ikke.. hehe

Men kan jo fortelle om et sted der jeg bodde.. Jeg viste ingenting om huset da jeg flyttet dit, og var veldig fornøyd over å få en stor leilighet som passet til både oss, hund og barn. Rett etter jeg flyttet inn fikk jeg vite at dette var det gamle hovedhuset på "østre lie gård". Tenkte ikke noe mer på det, annet enn at det var jo veldig koselig.

Men etterhvert, inni stua, følte jeg hele tiden at noen sto bak meg når jeg satt i 2-seteren. Men kunne aldri se noe der. Men tok noen mobilbilder. Og eneste som vistes på bildene var mange ringer inni hverandre... tok flere slike bilder, og de var på samme høyde på veggen hele tiden. Hunden vår var også "verdens snilleste" hund.. men når vi flyttet ditt endret han raskt adferd. Han ble redd og usikker, og begynte senere å bli såpass at han måtte settes i bur om natten osv... deretter ble han aggresiv. Han måtte avlives =(

I 2.etg var det bare 3 soverom. et til oss voksne, et barnerom og et som sto tomt. Barnet begynte å sove dårlig, og kom ofte løpende ned i panikk, for noen ryddet i lekene hans mens han sov. Vi merket ikke noe til dette, men etterhvert begynte jeg å bemerke meg hvilke leker som var hvor, og det viste seg at lekene hadde byttet plass. de ble på en måte sortert i lekekassene. Så begynte vi å høre folk som gikk nede i gangen og inni garderobeskapet når vi hadde lagt oss. Men vi var fortsatt ikke redde og tenkte ikke særlig mer på det før vaskemiddlene flyttet seg fra kjøkkenet til badet! Til slutt orket vi ikke mer og bestemte oss for å flytte. Jeg gikk ned i kjelleren (en gammel potetkjeller) for å hente noe småtteri jeg hadde der.. og jeg vet ikke om det var fordi jeg hadde disse tidligere hendelsene i underbevisstheten eller om jeg faktisk ble jaget, men når jeg gikk inn i kjelleren, gikk jeg bekymringsløst 2-3 meter inn, men så ble jeg brått jaget ut. Som om noen dyttet meg. Jeg snudde og prøvde å beholde roen, men jeg ble så svai i ryggen, som om noen dyttet meg mens jeg prøvde å stritte i mot.

Siste helgen før vi flyttet var vi en tur på byen, og tok taxi hjem. Da jeg sa til taxien at vi skulle til "østre lie" sa han at det området var stort og at jeg måtte spesifisere. Jeg forklarte vei til det store hvite huset rett ved butikken osv, og han sa "åja, det er det der spøker så forferdelig!?"

Da skjønte jeg at det var ikke vi som fantaserte, det måtte ha vært noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...