BITO Skrevet 17. juni 2009 #1 Del Skrevet 17. juni 2009 Noen her som bor eller har bodd i Brasil og vært/er gravid? Hvilke erfaringer har dere isåfall? Er helsevesenet og oppfølging under graviditeten bra? Noen som snakker engelsk på private sykehus eller trenger man tolk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140272668-gravid-i-brasil/
gmfosse Skrevet 31. juli 2009 #2 Del Skrevet 31. juli 2009 Hei! Jeg har ikke vært gravid i Brasil, men har bodd der ganske lenge. Jeg har vært der på utveksling for noen år siden, og har vært der mange ganger etter det. Min vertsfamilie der er leger (både mor, far og søster) og jeg har jo fått litt innsikt i hvordan helsesystemet der fungerer. For det første er det viktig at du bruke private helsetjenester. De er mye bedre og har høyere kvalitet. Slik jeg har forstått det, får gravide mye mer oppfølgning i Brasil enn her i Norge (å lenge man går til private). Det vil si at det er oftere sjekker og flere ultralyder gjennom svangerskapet. Nå som jeg er gravid er min vertsfamilie sjokkerte over hvor liten oppfølgning jeg får av hesevesenet her. De prøver å få meg til Brasil, da de mener at jeg vil få mye bedre oppfølgning der enn her Legene i Brasil er jo de menneskene som er veldig ressurssterke og velutdannede, derfor er det mange som prater engelsk (men selvfølgelig ikke alle, og det kan variere litt på hvor god engelsken er). Privat helsesektor er veldig utbredt. Det er mange flere private klinikker enn offentlige, så du har mange du kan velge å vrake mellom. Du vil nok finne deg en lege som er god i engelsk, så du ikke trenger tolk. Hvor i Brasil er det du skal bo? Jeg har bodd i Rio området, så dersom det er dit du skal kan kanskje jeg forhøre meg litt om gode leger som prater engelsk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140272668-gravid-i-brasil/#findComment-140447602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå