Gå til innhold

Dere som fullammer: ang urolige kveldsbabyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir mme om kvelden fordi gutten på 3 1/2 uke er så urolig da og det virker ikke som om han blir mett...

Hvordan opplever dere som fullammer det (som aldri har gitt mme) om kveldene???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullammer ikke lenger, ettersom gutten min er 9 mnd. Jeg fullammet imidlertid frem til han var nesten 6 mnd, og kjenner meg igjen i det med urolig baby om kvelden den første tiden. De første ukene/mnd tok hver amming ca 1 time. I en periode, da han var ca 3 uker, hadde jeg knapt lagt fra meg ammeputa før han ville ha mat igjen. Han var mye urolig og gråt mye. Det eneste som roet ham var mat (fikk ikke mme). Antakelig var dette en økeperiode. Da var det amming, amming, amming hele ettermiddagen og kvelden. Etterhvert krevde han mat sjeldnere, og vi fikk en fin rytme på måltider og søvn :)

Skrevet

jeg fullammer min pike på 3 uker, hun har dager der hun sover mye og er rolig hele dagen og natten og andre dager der hun er sutrete og vil henge i puppen hele dagen. Da lar jeg henne gjør det. Dette øker som kjent produksjonen.

Med broren hennes som er 5år nå var det samme opplegget=) Han fikk mors melk som eneste drikke til han var 10 mnd. ( og vann selvsagt)

Dersom babyen din er sulten om kvelden så trenger du øke produksjonen din og det gjør du ved å legge han til ofte. Gjerne en gang i timen et par dager. Spis godt desse dagene så øker produksjonen lettere. Dersom man mosjonerer mye og spiser lite er det mye vanskeligere å ha nok melk og ev øke produksjonen.

Dersom du gir babyen din mme så skjer det motsatte, produksjonen din går ned..... og da må du fortsette å gi han mme, mer og mer da han vil kreve mer.

Når han er urolig som du sier, er du sikker på at han er sulten og ikke har vont i magen eller lignende?? Roer han seg når han får mme??

Jeg ville forsøkt å øke produksjonen noen dager, og følge med om han øker normalt i vekt, dersom han ikke gjør det på tross av at du legger han til veldig ofre så kan man ev vurdere mme....

Skrevet

Hold ut, kveldsurolige babyer er veldig, veldig normalt og det går over.

Du kan selvsagt forsøke mme, men min sønn fikk forstoppelse og mageproblemer av det så jeg anbefaler å sette av kvelden til amming noen uker - la andre husarbeidet og se på det som unntakstilstand. Vips, sovner de klokken syv og kveldsmaset er bare et blekt minne.

Lykke til!

Skrevet

Deler erfaring med alle dere. Bare surrender og amm til babyen er fornøyd. Det varer ikke lenge uansett og er verdt det. Noen ganger var jeg så tom at jeg gråt. Spis godt, drikk masse næringsrik drikke + vann og ligg/sitt og se på det lille kreket som spiser og lever av den maten DU gir til henne av DIN kropp.

Hei nå husker jeg det, jeg pumpet meg og ga han litt flaske innimellom. Da følte jeg at jeg hadde litt oversikt over hva han fikk i seg pluss at produksjonen gikk opp. Men det er ikke sikkert det er nødvendig.

Lykke til!

Skrevet

Problemet mitt er jo at jeg må øke melkeprod fordi jeg har hatt ammepause og div ammeproblemer, så han har jo fått tillegg nå i 14 dager ca. Jeg vet at jeg har for lite melk for øyeblikket, og jeg lurer på når jeg kan være sikker på at jeg har nok?

Han blir veldig urolig med puppen når den er tom, vrir seg unna den og sutrer og gråter - tar det for lang tid da før han får mme så hylskriker han. Det er derfor vanskelig å legge bort mme for jeg er så veldig usikker på om han får nok??

Skrevet

Min gutt er nå 2 mnd og er ett matvrak!! Den første måneden hang han på puppen hver eneste kveld og sugde meg tom på begge to gang på gang på gang. Han har vært veldig urolig helt siden fødselen, og har hatt en del vondt i magen og vært veldig sutrete. Vi har gått til osteopat med han og nå er han en helt ny gutt, men det kan jo også ha med at han blir eldre og at tarmene hans utvikler seg.

Kveldsamminga har heldigvis regulert seg og de siste tre dagene har han faktisk lagt seg kl 20.30 og sovet helt til kl 02. :) Vi vurderte også å gi han mme om kveldene når det sto på som verst, men vi valgte å gi det litt tid og nå har det som sagt regulert seg. Så jeg sier som de andre: HOLD UT!! (selv om en føler seg som ei melkeku til tider... ;P )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...