Kamomille Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Stor sett ull innerst. Sverger til Devold eller Ullvang - alt etter hvor kaldt det er. Har også et par sett med superundertøy fra HH dersom jeg er på tur hvor jeg ikke risikerer å bli svett eller veldig kald. Ullfrote eller Ullfleece som mellomlag. Her sverger jeg til Devold Vind/vanntett ytters. Tynn Gore-tex uten for er best synes jeg. bedre å regulere mellomlaget enn ytterlaget. Sverger til Norønna. DET er virkelig kvalitet. Har også noen billige fritidsbukser fra gaupa som jeg bruker når jeg er ute og leker med barna. De fungerer flott dersom det ikke er vått eller mye vind.
erteposen + 4 Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 He, he...jeg har akkurat rydda i turklær og har nesten full kontroll. Det er gammelt og svært godt brukt, og det eneste jeg ønsker meg er en ny gore tex jakke på sikt (tre lags goretex som tåler skikkelig fjell og vintervær). - klassisk fjellreven bukse som holder stand etter 10 år - bergans goretex bukse med seler som også brukes om vinteren - norrøna goretex jakke - hägløfs (? usikker på skrivemåte) fjellsko som var best i test og bruke en sesong. Lette og fine. - asics goretex joggesko til lettere turer - norheim (billig og greit), devold (min vinterfavoritt) og kari trå (sommer og sykkelfavoritt) ullundertøy/teknisk undertøy. - har skogstad fleece som er helt ok, men jeg er ikke storfan av fleece uansett. Liker den best helt tynn, og blandet med ull. Jeg har lagt litt penger i turklær, men jeg bruker det bare på skikkelig tur og vi kan gå i fjellet i 1-2 uker på ferie. Går aldri med turtøy eller goretex om jeg ikke er på tur, forfengelig som jeg er:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 ull innerst, og flees om det er kaldt og stormberg dress til meg på vinteren og stromberg sommerjakke på sommeren. samme til småen bare reima dress på vinteren og en vanlig jakke på sommeren. han har ingen god sommejakke. men nå er ikke jeg den mest drevene tur dama da, som du vet. men jeg syns stormberg er billig og bra
Underveis --> Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Jeg har også ull innerst. Har devold som tynn ull, og har en fantastisk ullbrynje/genser fra Brynje. Super til de iskalde dagene. Ellers har jeg noe superundertøy. Et utall fleecegensere og jakker, der siste er en ArcTeryx hettejakke. Her en gammel ArcTeryx GoreTex jakke som jeg er superfornøyd med, men synes kanskje den er litt dyr, selv om kvaliteten er super. Skal prøve Bergans neste gang. Har en bukse (breheim 2) i Dermisax som jeg er utrolig godt fornøyd med! Bruker den til alt. Sommer som vinter. Ellers har jeg en Haglöfsbukse som jeg også bruker veldig mye. På hodet har jeg forøvrig vindlue eller annen lue i bomull, ull eller mer syntetisk. Alt ettersom været. Diverse merker, men stort sett noe "skikkelig". Det er rett og slett bedre! Har vindvotter, med hjemmestrikkede ullvotter inni. Ellers duger vanlige skihansker bra. På beina har jeg enten joggesko, 5-10 GoreTex anmarssko/tursko og jeg har ENDELIG kjøpt meg Lundhagsstøvler! Jaktstøvler som er uvoertruffne til skogvandring. Lette, komfortable på foten, blir aldri våt, og krever lite vedlikehold. Jeg har et par fjellsko av merket Trezeta. Hadde aldri hørt om merket da jeg kjøpte de, men veldig fornøyd. Fungerer godt med tung tursekk, men jeg har noen superstive også (som jeg selvfølgelgi aldri bruker) dersom jeg skulle finne på å vandre med stegjern ;-) Bruker forøvrig kun ull, og til dels tykke ullsokker i skoene/støvlene. Ull er gull ;-) Har også et merke å anbefale på sekkefronten: Gregory! Fantastiske sekker! Svinedyre, men verd hver en krone!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå