Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem fra jobb idag. Casper ville bare sitte på fanget å kose. Hver gang æ prøvde å flytte litt på han så blei han sutrate. Tenkte at no sku æ sjekke tempen på han fordi han ikkje har vært helt i slag de siste dagan. Skreik når æ la han på stelleputa å bynnte å kle av han. Fikk av han bleia å han va HYSTERISK! Så jo da at han hadde gjort på sæ. Rumpa å lysken va helt rødsprengt, sår å øm på han. :(

Bestefar som hadde henta han i bhgen idag sa at barnehagetanta hadde sagt at han hadde vært sur i flere tima ute idag, men d e jo ikkje så rat når han har svidd bort d som e av overflate hud mellom rumpa å tissen... Kunne spist haue av ho som va på jobben sia ho tydelivis ikkje klare jobben sin me å sjekke bleia på ungen. Å dem e 3 unga i bhgen som e bleie unga... KOR VANSKELI KAN D VÆRE???

KOmmer til å ta en tlf i morra til ledern av bhgen..

Når d her e sagt, noen gode råd for sår å øm hud på gulle mitt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff..det var ikke bra nei..men det beste du kan gjøre for sår og øm hud er å vaske skikkelig uten såpe, om du bruker såpe bruk underlivssåpe. La han få gå uten bleie en stund og når du tar på bleien pass på å smøre på utrolig mye zink:)

Lykke til:)

Skrevet

Nei d e overhodet ikke bra. Huff... :( Blei nesten på gråten når han ynka sæ sånn når vi vaska i dusjen å sku smøre på zinksalven. Har gitt han e GOD dose me zink no så håpe d hjelpe på at han e litt bedre i morra. Blir nok hjemme fra jobb for å ha han uten bleie en god del. Så har æ å kontroll sjøl over skiftinga..

Skrevet

Skjønner din frustrasjon.

Jeg har veldig god erfaring med inotiol zinksalve.. mye av den.

Om det væsker så har jeg brukt litt potetmel.

Ellers vasket med olje og vann. Lettere å fjerne salverester da.

Lykke til.

Skrevet

fy søren, så utrolig dårlig. stakars lille gutten din.

en salve som funker skikkeig bra er wedela sin zinksalve, fåes kjøpt på helsekosten til litt under 100 lappen! anbelfaler den på det sterkeste!!

Skrevet

Vi har også veldig god erfaring med Inolyol salven.. Og SebaMed sin spesial salve (bilde av en baby i bleie på den).. Den er så mye bedre enn f.eks stellesalven fra SebaMed..

Min jente vaskes kun med olje og vann.. Aldri såpe! Vi plagdes en stund med sår stump, men da vi begynte å bruke hudpleieoljen fra SebaMed, forsvant problemet fullstendig..

Jeg er helt enig i at bleiene må sjekkes.. Og om barnet er sutrete så er det jo som regel en grunn til det, men om han ikke hadde vært helt i slaget de siste dagene, så kanskje de tenkte det var det..

Når du selv satte med han på fanget uten å lukte det, så har nok ikke de luktet det heller..

Det kan jo hende de hadde skiftet på han, og han bæsjet igjen. Å gå med bæsj i stumpen bare fra barnehagen og hjem kan være lenge nok det...

Før du tar en "skjenne"-telefon til styrern, kanskje du skal sjekke med de på avdelingen når de skiftet bleie på han sist, og si klart i fra hvordan ting var når dere kom hjem, samt at du ikke finner deg i det..

Bleien skal sjekkes!!

De blir nok rimelig ydmyke vil jeg tro, når du forteller det.. Så kan du jo etterpå ta en telefon til styrern.. :)

Skrevet

Loco base repair virket godt på lillebror når han hadde kjøttsår i bleieområdet. Stakkar liten!! Han kunne ikke sitte en gang =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...