smilefjes+gutt09+guttenurke :) Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Er 28+6 idag å tenkte at endelig skulle vi få se gutten vår Men neida, han gjemte seg veldig godt. Han lå med begge føttene over ansiktet opp i pannen å navlestrengen skrått over ansiktet. Fikk sitt litt av han, men ikke mye. Jordmor presset å dyttet å jeg hoppet, men han skulle ikke bevege litt på seg. Så litt av ansikte av og til, men fikk ingen spesielt gode bilder. Det var jo egentlig litt dumt. Han var også 10% større enn normalt, men får håbe det går seg til. Ønsker ikke å føde en stooor baby, hehe. Skal på ultralyd igjen 29.juni, på en sjekk legen ville ha. Så får vi se da hvordan han har vokst, å er vi heldige så vil han kansje vise seg litt mer enn idag :)
Countess Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Huff da ja er det ikke typisk..he he.. Lykke til neste gang da..at han vokser normalt og at dere da får sett han
ble_mamma_6august 09 Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 babyen trenger ikke å bli stor, selv om dere er 10% over nå jeg fikk beskjed om at baby blir rundt 3500-3600gr ved termin. og baby var 8% over. ifg jordmor
Mamma_til_isabella Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Gjennomsnittsvekten her i Norge på jenter er 3600.Så om babyen din var 8% pluss må du plusse på 8%.Så hvordan dere får vekten til å bli 3500 da skjønner jeg ikke!Så lenge de følger de kurvene de har gjort dumper de jo ikke ned i vekt heller.Er jo nå de legger på seg mest.Kan legge på seg opp mot 30 gram om dagen.
Tbabe Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 he he, høres nesten ut som min lille sta jente det... Vi var på 3D Ul i mai vi, og jeg hadde store forhåpninger om fine bilder av lillemor, men neida - tross inntak av honning, sjokolade, sterk saft og sukkerholdig brus, hopping og turning på benken til jordmor, lå hun med fjeset godt presset inn i morkaka... ; )
Snikskytteren er storebror! Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 10% over gjennomsnittet er ingenting!! Det sier de er lite! Min er 17% over gjennomsnittet, men det er jeg ikke bekymret for. Forigemann var nemlig 19%over gjennomsnittet, og han var 53 cm og 3480 da han ble født. Kjedelig med 3D, rart hun ikke ba deg om å gå å kjøpe deg en cola eller noe og prøve igjen. Det gjør de i moss.
AdrenaLine Skrevet 18. juni 2009 #7 Skrevet 18. juni 2009 Gjennomsnittsvekten på gutter er 3600 gram, men på jenter er den 3500. Det ble i hvert fall vi fortalt på Rikshospitalets svangerskapskurs for noen uker siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå