Gå til innhold

Svart på tanna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2,5 år har for en god stund tilbake fått en liten svart flekk på en av fortennene. Det har bare blitt mer og mer siden (på den ene tanna). I dag oppdaget jeg litt svart på en annen tann også.

Kan det være noe annet enn karies?? Jeg er kjempefortvilet, er så opptatt av å pusse tenner på han, har vært det fra første tann og han får ganske lite søtt. Alle andre barn jeg kjenner får mye mer enn han.

Så kjipt å være så forsiktig og så skal han har karies allerede.

Ringte tannlegetjenesten på skolen, men de var lite til hjelp. Noe med det samme, som har fått et svar på hva det er?

Videoannonse
Annonse
Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Barnebelegg? Ene jenta mi har mye barnebelegg..i hvert fall ikke farlig, og forsvinner med melketennene..går an å fjerne det hos tannlege, men det kommer tilbake igjen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Dette har jenta mi på tre også. Har vært hos tannlegen to ganger, og de beroliger osss med at det er barnebelegg som noen barn får. Det er bakterier i munnhulen som forårsaker dette, men det har ingenting med dårlig tannhygiene eller usunt kosthold å gjøre. Det går an å bruke et munnskyllemiddel, men det er så sterkt at tannlegen anbefalte det ikke til så små barn i tilfelle de svelger det. Så det er bare å vente. Syns det er litt ekkelt i fht hva folk tenker, men de fleste ser det ikke engang, bare vi som foreldre som vet det er der som er veldig fokusert på det. Når jenta blir større går det an å gjøre noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...