MartheMor+Lillegutt Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Hvordan ser dagen deres ut? Tenker da på når det er morgen, tidspunkt for dupper, hva som blir spist når sånn ca og når det er kveld. Vi hadde fin rutine på dagen frem til vi begynte med fast føde, etter den tid er det bare rot. Vi knoter og kløner og finner ingen god rytme på dagen verken med tanke på mat eller soving. Slitsomt:(
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Hei, hei! Nå er jenta vår nesten 6,5 måneder da. Men her i huset er det lite klokkerutiner, og jeg tenker selv lite på rutiner. Det eneste er vel natta, for jeg synes det er greit med litt ca fast klokkeslett for legging. Så hun legges i 7-8 tiden og er klar for en ny dag i 6-7 tiden. Hun har lenge nøyd seg med 1 måltid på natta, men nå de siste to ukene er det mellom 2-4..... Hun får grøt på kvelden, og nå har vi også begynnt å gi henne en gang tidlig på dagen. Dagen er eller slik at hun sover når hun er trøtt og får mat ca hver tredje time. Vi har det veldig fint sånn vi har det:)
MintCondition Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Pjokken her blir 6 mnd i slutten av juni, og spiser 2 grøtmåøtider om dagen. Nå har vi i tillegg begynt med litt frukt i sånn nett, eller fruktmos i beger Her har vi ikke noen kjempefaste rutiner, men grøt gir jeg alltid etter frokostduppen, dvs ca 10, og kveldsgrøten er ca 18-18.30 om han ikke er upertrøtt. Pleier nå å legge inn et fruktmåltid i 14-tida. Morgen er ca 7, og natta ca 7...
svirrehodet Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 han her blir 6 mnd 22 juni.. på dagtid er det ikke særlig rytme.. han står opp mellom 7 og 8, er våken 2-3 timer før en hvil på alt mellom 30 min og 3 timer!! prøver å legge ham igjen ca 2-3, og da sover han ca 1 time før det er natta kl 7... vi satser på at det blir mer rytmisk etterhvert, men dagsformen er jo veldig varierende.. (akkurat som med oss )
svirrehodet Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 han får forresten frukt i 13 tiden, og grøt til kvelds ca kl 18
CMH Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Våkner første gangen rundt 05/06, kan da ta opp til en time før hun sovner! Ammer. Står opp og starter dagen rundt 0840 Ammer litt, står opp og kler på og gir litt grøt og flaske ( Ca 180). Er nesten ikke søvn på dagen nei! Svært lite. Hun sover første luren ca rundt 11, Andre luren rundt 14 og siste luren senest klokken 16/17.. Av og til sover hun ikke mer enn en halvtime. Hun får pupp ( men lite, hun er ingen puppegal unge dessverre) hver tredje time, deretter flaske med mme på minimum 160 ml. Her er det kveld rundt 19/20. Stell på badet. Kle på nattedrakt, D vitamindråper, og skal snart begynne å tilvenne henne til tannbørsten. En liten porsjon risgrøt med litt fruktmos i, og en flaske med rundt 200 ml ( Helst litt pumpet mm og noe mme) Oftest sovner hun senest 20.30, så fornøyd med det. Men i det siste har hun dessverre snudd døgnet og våkner opptil flere ganger på natten og er da lysvåken..
Sunnybeach4gull :) Skrevet 18. juni 2009 #7 Skrevet 18. juni 2009 Gutten min e 7 mnd nu da, men dagan e nu likedan som dm va da han va 5 mnd ;-) Klokka 4 e d mårra å vi står opp :-) Første lur e fra 6-8, andre lur fra 10.30-11 og en liten 20 minuttes lur i 15 tia ;-) Han spise en skikkelig stor middag med fruktpure eller yoghurt til dessert og stor porsjon grøt til kvells, har siste tia bynnt me brødskiva til frokost i tillegg :-) Ellers får han nån flasker mme og 1 flaska velling til lunsj :-) Spise 1 gang på natta mellom midnatt og halv 3, da får han ei stor flaska velling. Han bynnte åle sæ da han va 5 mnd å nu e han e racer ;-) Bynnte å sitte sjøl/komme sæ ned på magen fra sittanes stilling og reise sæ opp etter ting som 6,5 mnd gammel ;-) Nu som akkurat 7 mnd elske han å gå rundt me Brio vogna si, men e mest på golve å åle sæ å utforske hver millimeter av huset :-P
Nagilimia Skrevet 18. juni 2009 #8 Skrevet 18. juni 2009 Kl. 03-04 Nattan: 120ml + mme(prøver å trappe ned)¨ Kl. 07-08 Forkost: 240ml + mme Napp ca. 1,5 -2 timer Kl. 11-13 Lunsj: Middagsglass + lunka vann (hvit tut) Napp ca. 1,5 – 2 timer Kl. 15 -16 Middag: 210ml + mme (Noen ganger en powernap her hvis dagsovingen ikke har gått bra) Kl. 18-19 Kvelds: Grøt eller velling 210ml (4 ss grøtpulver) Dette ser så strukturert ut, men det er dette vi streber etter, og går det ikke, ja så prøver vi igjen neste dag. Det ser ut til å fungere nå om dagen. 5 dager i strekk har gått strålende selv med tannfrembrudd!!
Nagilimia Skrevet 18. juni 2009 #9 Skrevet 18. juni 2009 Har hatt det ca. sånn siden han var 5,5 mnd, nå er han akkurat blitt 6 mnd.
Sunni Skrevet 18. juni 2009 #10 Skrevet 18. juni 2009 Vi prøver å få til ca. faste måltider og tre dupper om dagen, lillemini sover mellom en halv og en time hver gang. Så da blir dagen seende omtrent slik ut: 8-ish: pupp (eller den andre puppen som han ikke fikk da han våknet klokka seks og jeg puppet ham i søvn igjen, hehe), stå opp halv ti-ti: første dupp elleve-halv tolv: grøtmåltid ettida: andre dupp ca. tre: puppemåltid ca. fire: tredje dupp seks: grøt- og grønnsaksmåltid etterpå kikker vi i pekeboka for å få han til å sitte i ro så ikke han gulper, tar kanskje et bad, tar på pysj, koser litt i sofaen, sier natta til alle dyra og så er det åtte: kosepuppemåltid i vår seng før jeg legger ham i sin egen. Dette funker greit nå, men når vi skal ned i to lurer på dagen har jeg ikke peiling på hvordan jeg skal organisere det... Men det kommer vel av seg selv, slik som denne rytmen har gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå