Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Sønnen min er 1 1/2 år, men jeg er fortsatt litt skeptisk til å gi han honning på brødskiva. Hva synes dere?
Barbafin Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Småen er 19 mnd og har fått honning på grøten innimellom i noen måneder nå. Akasiehonningen er en stor favoritt. Skal ikke være noe problem når de har passert året.
Kanutten83 Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Det er visst ikke farlig så lenge de har passert året, men sønnen min på 20 mnd får ikke honning før han er stor nok til å spørre om det og alle har fått beskjed om å ikke gi ham det, så det er forhåpentligvis noen år til:) Jeg er skikkelig hønemor på det området, vet ikke hvorfor siden det er trygt å gi det, men får angst bare ved tanken:) Han får spise alt annet, bare ikke honning:)
2hærligegutter Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Har ikke gitt honning, men ikke pga botulisme, fordi han ikke trenger så søtt pålegg.. Hadde kanskje vurdert det som søtning i te, men det har han ikke fått smake
Ranveig R Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Det er nok ikkje farleg når han er passert året. Sjølv velger eg å utsette søtt pålegg i det lengste, det blir alltids nok søtt i kosten uansett. Synest ikkje det at jenta vår KAN ete honning er grunn god nok til å gje ho det. Ho KAN jo få sjokomelk og sjokade og, det er ikkje dermed sagt at ho får det.
Popsipus Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Helt enig. Vi prøver også å unngå for mye søtsaker i kosten, men honning er jo veldig sunt (i motsetning til sjokolade og andre søte pålegg).
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 Honning er ikke sunt....det er en misforståelse. Honning er bare en annen form for søtt. Søtt bør begrenses sånn generelt, men hvis de ikke vil spise annet pålegg så kan jeg skjønne at man prøver. Men det er jo mye søtt pålegg man kan prøve først som er mindre søtt....prim for eks. Eller til og med syltetøy er vel mindre søtt enn honning.
Popsipus Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 Honning ER faktisk sunt. Honning inneholder mineraler og sporstoffer som kroppen trenger(man kan faktisk finne alle skjelettes bestanddeler her), og har i tillegg sårhelende og antiseptiske egenskaper. Altså et naturlig antibiotika. Man får også et mye jevnere blodsukker ved bruk av honning enn ved bruk av vanlig sukker. Og honningen kan virke løsende på hard avføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå