noem85 Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Slutter dere å koke flaskene etter at barnet er 6mnd? eventuelt putter dere de i oppvaskmaskinen?
blomstre Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Hei I en mail til mattilsynet så svarer de at man bør sterilisere frem til 3 mnd. Etter dette er det tilstrekkelig å vaske i oppvaskmarskin så sant programmet holder 65 grader eller mer. Flaskeposten anbefaler at man fortsetter med å koke flaskesmukkene så lenge de er i bruk.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 vi slutta å koke flaskene når lillegutt var mellom 3-4 mnd, vaska dei kun med zalo og flaskebørste i ganske varmt vatn og skylla dei godt.. han lever no endå (6mnd) så rekna med du kan slutte om du vil. men vi koker smokkane etter kvert bruk då..
Nagilimia Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Det har litt å gjøre med vannkvaliteten der man bor, og de fleste steder i norge har man suveren vannkvalitet. Her slutta vi å koke ved 3 mnd. Ikke vært noe trøbbel. Han er 6 mnd nå
Lemonia Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Jeg steriliserer fremdeles flaskene til gutten vår på 6½ måned. Det er egentlig ikke det at jeg ikke stoler på at oppvaskmaskin er nok, men at jeg ikke gidder fylle oppvaskmaskinen med flasker. Dessuten blir smokkene misfarget av oppvaskmaskin, så hvis jeg skal sterilisere dem uansett kan jeg like godt sterilisere alt. Har mikrosterilisator så det koster meg ingen tid.
blomsterjenta Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Noen som vet hvorfor man må koke flaskesmukkene etter hver bruk? Hvorfor holder det ikke med oppvaskmaskinen?
janu09 Skrevet 17. juni 2009 #9 Skrevet 17. juni 2009 Grunnen til at man skal koke flaskene etter hvert bruk er melkebakteriene som de små kan bli syke av. Jeg koker frem til 6mnd etter råd fra HS. Tør ikke ta sjansen på at kan kan bli syk.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 Det rådet har eg aldri fått fra HS.. de sa ingenting om at en måtte fortsette koke flaske etter 6 mnd. det holder med smokkene.. og vasker man de grundig, så går det nok fint.. man kan ikkje være heilt hysterisk heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå