Gå til innhold

Raser ned i vekt. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I uke 8 hadde jeg første svangerskapskontroll, og veide da 131kg. Nå er jeg i uke 16 og veier 114 kg.

Legen min sa at jeg måtte forvente at det kom til å bli tungt å legge på seg når jeg var så stor i utgangspunktet, men nå har jeg rast ned 17 kg på 8 uker. Dette kan da umulig være normalt?

Kastet opp 3-4ganger daglig fra uke 8 til uke 15, og har den siste uken begynnt å spise igjen. Jeg kontaktet både legevakt, lege, jordmor og ernæringsfysiolog når jeg ikke fikk i meg noe annet enn yogurt, men de sa alle at det var helt normal og at det kom til å gi seg.

Og det ga seg jo etter halvannen mnd...

Men det kan da umulig være normalt å gå ned 17 kg på så kort tid i et svangerskap?

Og alle sier man skal være forsiktig med å slanke seg når man er gravid...

Er veldig bekymra, samtidig som det er litt deilig å være 17 kg lettere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer... :) Det er sikkert deilig ja :) Synes du skal kose deg med 17 kg mindre jeg, siden du sier at det har stabilisert seg! :)

Blir nesten litt missunnelig, hehe. Jeg fikk beskjed av legen at det ikke gjorde noe å gå ned i vekt når man var gravid og hadde en del ekstra å ta av. :)

Så jeg sliter nå med å kvitte meg med noen kilo... Men kjenner kvalmen siger skikkelig på nå, så kanskje det gjør seg selv.

Håpe.. :D

Skrevet

Den lille i magen tar det h*n trenger av næringsstoffer uansett, så det er ikke noe å bekymre seg for! =)

Lykke til!!

Skrevet

Hvis kroppen din er vant til et usunt kosthold og kanskje litt mer mat enn den har godt av, reagerer den raskt på mindre næring. Jo større man er, jo lettere tror jeg kiloene faller av ved drastisk kostholdsendring. Bare nyt det, og spis så sunt du kan - kanskje kommer du lettere ut av svangerskapet enn du gikk inn.

Hvis legen mener vekttapet ikke er farlig, så kan jo ikke noen av oss si noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...