Mammarama=) Skrevet 17. juni 2009 #1 Del Skrevet 17. juni 2009 Er ikke helt bestemt for hvilken jeg skal velge..Hardbag, softbag eller fasionbag.. Fordeler?? bakdeler?? Takker for svar=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140270908-hvilke-bag-har-du-til-teutonia-s3-er-du-forn%C3%B8yd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammarama=) Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 19. juni 2009 Dytter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140270908-hvilke-bag-har-du-til-teutonia-s3-er-du-forn%C3%B8yd/#findComment-140280580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #3 Del Skrevet 19. juni 2009 kan svare litt jeg, siden ingen svarer Jeg hadde ikke s3 mens jenta mi lå i bag (fikk det da hun var 7 mnd), men jeg hadde teutonia mistral, og den har samme sportsdel som s3. Og i den hadde jeg softbag. Fikk mistralen med softbag da hun var ca 3 mnd, og det var vinter. Softbagen er romsligere enn den ser ut til, vi hadde god plass til vinterpose. Om vi tok av lokket fikk vi også voksiposen oppi. Vi brukte den først med bunn i, så vi kunne bære henne inn sovende fra vogna, og så uten når hun begynte å ville sitte litt, rundt 5 mnd. Da slapp vi bytte til sportsdelen så tidlig, siden softbagen uten plate kan brukes i sittestilling. Softbagen er foret i godt og mykt stoff. Da vi gikk helt over til sportsdelen brukte vi bunnen og fotkanten til softbagen som seat insert og forlenger, så hadde hund et fortsatt godt og lunt om føttene, og stormtrekket satt pent. stoffet i sportsdelene til teutnia er veldig glatt, og uten softbagbunnen akte hun nedover i setet. Supert at man bruker kalesjen fra sporsdelen, den er fantastisk stor og lun og praktisk (med lufting/myggnett) Var kjempefornøyd med softbagen, men vet ikke om jeg ville valgt den de første 3 mnd. Da hadde vi simo kombi selv. Men det er mest pga følelsen tror jeg, alltid tenkt at babyer skal ha bagvogn;) Er egentlig ikke noe i veien for å bruke softbag fra nyfødt Ville ikke hatt fashionbagen pga den lille kalesjen, og ikke hardbagen heller, den ser rar ut Vario plus er sikkert et supert alternativ, den får du jo madrass til og du bruker sportsdelkalesjen. Og den har vel håndtak, om du har behov for det. Men det var altså supert at softbagen kunne brukes på så forskjellige måter i de forskjellige stadiene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140270908-hvilke-bag-har-du-til-teutonia-s3-er-du-forn%C3%B8yd/#findComment-140280902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #4 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg har Fashion baggen, men på en Teutonia Prestige. Baggen er jo likevel den samme. Jeg vurderte lenge VarioPlus baggen, men så er det noe med å ha en bagvogn til baby så jeg gikk for Fashion. Utseende messig er den absolutt penest, syntes designet er bra. Den er praktisk å klikke av og på og den er bredere enn VarioPlus. Lengden er vel noe av det samme. 77 cm oppgir 'Lilleprinsen'. Jeg fødte på våren så jeg trenger ikke å belage meg på vinterpose osv. Blir nok sportsvogn og svær lammeskinnspose i okt/nov. Hadde jeg født på sommeren hadde jeg kanskje vurdert noe annet. Fødte 1. mann på sommeren og da måtte barnet over i sportsvogn bare 4,5 mnd og da i kalde nov/des. ( dette var forøvrig i en Quinny dreami bag som absolutt er mindre enn fashion...) Praktisk med trekket oppi som lett kan taes ut og vaskes. Jeg opplever at baggen er lun og godt, baby ligger dypt. Negative ting: For meg kunne kalesjen vært 'strammere', altså en utseendemessig detalj. Syntes at vindtrekket til baggen kunne hatt en høyere kant foran åpningen. Må vel innrømme at det ikke akkurat har vært noe problem så langt pga pent vær, men ser bare for meg at jeg hadde vært opptatt av det i vind og blest. Regntrekket kunne vært mer 'skreddersydd' for baggen, penere og mindre stivt. Baggen kunne alltids vært større:) Men har inntrykk av at de fleste har brukt den til 6 mnd alder og da er de ofte klar for å se litt mer av verden likevel. Uansett hva du velger vil jeg ikke tro det bruketiden vil være veldig variabel siden de stort sett bare skiller få cm enten i lengden el bredden. Det er vel mer hva slags hverdag/ behov du har + hva man liker utseendemessig. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140270908-hvilke-bag-har-du-til-teutonia-s3-er-du-forn%C3%B8yd/#findComment-140285231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå