Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fullstendig uansvarlig/umulig/urealistisk eller?

Må jo nødvendigvis bli en rolig og avslappende ferie til et reisemål ikke alt for langt unna, Frankrike, Italia e.l, og det blir i månedsskiftet sept/okt så varmen bør være overkommelig på den tida.

Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da må du jo kjøre bil da, for flyselskapene tar ikke i mot gravide etter uke 32.. med mindre du må komme deg hjem eller noe,. det skjedde med meg og fikk da såvidt fly i uke 33. med legeerklæring og underskrift på at jeg fløy på egen risiko og noen sure blikk...

Skrevet

Tenkte å reise med SAS el Norwegian, ikke med vanlig charterfly, og slik jeg har forstått det kan du fly til uke 36, eller gjelder det kun innenlands?

Skrevet

Jeg personlig ville aldri reist i den perioden. Syns det er litt skummelt hvis det skulle skje noe. Men det er nå min mening:)

En annen ting er om du finner flyselskap som vil la deg reise?

Skrevet

Hei,

med SAS kan du fly frem til fire uker før termin - husk på at det gjelder HJEMREISE slik at du ikke er mer en 35+6 når du skal reise hjem... Se denne link for mer info om å fly under gravidtet med SAS: http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reise-under-graviditet/Hvis-du-venter-ett-barn/.

Ellers er det vel viktigste å sjekke forsikringen din slik at den dekker reiser frem til uke 36 dersom noe skulle skje i luften eller på destinasjonen. Mesteparten av de vanlige hjemmeforsikringene gjelder kun frem til uke 27 og da blir du selv ansvarlig for evt kostnader dersom noe skulle skje ifm reisen.

Ellers syns jeg personligen at så lenge formen er grei og man ikke drar til noe sted hvor man ikke har lyst å havne på sykehus (bitteliten øy i Hellas eller lignende) så er det vel bare å krysse fingrene for at det går bra!?

Lykke til og god ferie!

Skrevet

Jeg har reist masse i svangerskapet uten noen problem,og siste reise var hjem da jeg var 35+5. Fikk problemer på flyplassen da,og de sa faktisk at om jeg ikke dro på sykehuset å fikk legeerklering fra gresk lege (selv om jeg hadde fra min norske) kom de ikke til å ta meg med!

Det var kun fordi hun jeg møtte på følte det sku være sånn.. hadde jeg møtt noen andre den dagen hadde nok ting gått mye enklere.

du har låv til å reise opp til 4 uker før termin utenlands,og opp til 38 uker innenlands.

Men ta kontakt med reisebyrået/selskapet,snakk med dem,og ta med deg en legeerklering fra legen din(skrevet på engelsk så den kan bli forstått i alle land).

Så lenge du reiser med et selskap du kjenner,og har hatt åpen samtale med dem skal det ikke være noe problem.

Skrevet

Jeg hadde IKKE reist utenlands så sent i graviditeten. Det å kanskje føde (et prematurt barn) på et halvshabby sykehus i utlandet hadde jeg aldri gamblet på. Ser for meg reklamene fra Europeiske forsikringer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...