Gå til innhold

hvis gutten min ikke vil ha grøt til frokost/lunch, er det ikke ok at jeg kun gir melk og 2 forskjellige middagsglass til lunch og middag???

Anbefalte innlegg

Skrevet

han må jo ha iseg noe, og middag elsker han!! bank i bordet:-)

spiser 0ver 200 ml om natta/ tidlig morgen så han er jo ikke sulten på morran i 7-8 tiden, spiser max 150 mme og vil ikke ha noe annet.til lunch spiser han ca 150-180 ml mme og da litt middagsglass....

er jo helt grønn på detta her, men letta og glad for at jeg faktisk får i han mere fast føde!! brød spyr han jo av så det er han ikke klar for enda

huff....er så frustrert ang det spisegreiene altså.gleder meg til han kan si fra at han er sulten selv!! og jeg har lyst på det og det:-)) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ka me velling fra flaska? :-))

Æ gir gutten min velling til frokost og lunsj, nettopp fordi han ikke e så gla i grøt ;-) Men så spise han svær middag og dobbel porsjon grøt til kvells ;-) Ska snart bynne me brødskiva, så regne me d blir frokost og lunsj etterhvert :-)

Skrevet

jo kansje jeg skal prøve det sunnybeach!

takk for svar, du er alltid så positiv og hjelpsom her inne på forumet:-) virker som om du har en strålende skjønn gutt:-))

hvordan lager du vellinga da? grøten han får til kvelds skal jo lages med vann.....

skal begynne med brødskive etter han har blitt 8-9 mnd. prøvde såvidt litt for noen uker siden-,an spyr bare opp det han har i imagen.....

men nå har han begynt å åle seg ganske frt bortover gulvet og regner med at han bruker mere energi og dermed trenger mere mat!

håper d løser seg snart...

Skrevet

Æ lage velling med å tilsette 3-4 ss grøtpulver i 200 ml mme ;-) Å bruke vellingsmokk, men går også ann å klippe hull i en av de gamle du har :-)

Du kan jo prøve ihvertfall, ikke sikkert d funke ;-)

Men når sant skal sies så gjør d ingenting om du gir middagsglass til lunsj og middag :-))

Høres ikke ut som han e klar for brødskiva enda da nei ;-) Men d e jo ikke nåt å stresse me! Å dm trenge masse mer mat når dm åle sæ ja :-) Gutten min tapte sæ 1 kg da han bynnte åle sæ, sjøl om han spise masse :-)

Ha en knallgo dag imii ;-)

Skrevet

gjør ingenting å gi så mye middag!:) Masse god næring der!:) Kjenner ei som gav middagsglass til frokost jeg. hehe. Det var en gutt som likte middag det, og ikke noe annet:)

Skrevet

Du trenger overhodet ikke gi grøt. Det er stort sett bare her i Norden vi absolutt skal gi grøt til barna våre. De fleste andre land gjør ikke det og det er ingen som lider nød av den grunn. Bare gi gutten din middag om det er det han vil ha.

Skrevet

Vi gjorde også det en stund, med det resultatet at mini ble lei all middagsmat :-( Hadde kanskje skjedd uansett? Men næringsmessig er det ingen grunn til at du ikke skal gi han 2xmiddag, bare pass på at det er jern i minst ett av glassene.

Mini får brød til frokost, variabelt til lunsj, glass/vår mat til middag, og velling til kveld. Velling er genialt synes mini. Blander med 100ml pulver og fyller flaska med vann (totalt 260ml ). Husk å ha rett smokk (vi bruker 3'er smokk fra mum?)

Skrevet

takk for svar.-)

Ja - han kan jo bli middagslei men jeg gir han mye forskjellig g håper grøtopplegget løser seg med tiden......eler at han skal bli glad i brød imens:-)

skal forsøke velling, men lille særing er jo ikke så keen på melk heller! s alt fra flaske er ut. men kan jo prøve:-) kjøpte en sånn velling-sak med aprikos smak fra 8 mnd i dag sm jeg skal prøve....

Skrevet

Hva med å lage litt mat selv?

Min gutt digget følgende: Søtpoteter, gulrot, litt paprika som kokes mørt og stavmikses. Tilsett litt morsmelk eller erstatning og pittelitt olje, f.eks. raps. Til fest fikk han litt bremykt istedenfor. Du kan også lure inn litt grøtpulver.

Det går selvfølgelig an å blande i hop alt mulig, men denne blandingen ble en slager. Den er jo så søt og god for de små keiserne og keiserinnene...

Uansett ville jeg ikke stresset med det. Han får i seg mat og det er jo bra. Til nå har jeg lært at det går i faser. Han var grøtlei en periode. Nå er han drittlei brødskiver og sverger til kavring. Neste uke er det nok noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...