Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morfaren til mannen min het Hagbard. Første gang jeg hørte det syntes jeg det var et grusomt navn, helt forferdelig. Men dess mer jeg smaker på det, dess bedre klinger det. Synes nesten det er litt kult. :)

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er litt som med Thorvald, man må smake litt på det før man kan gjøre seg opp en mening. Nå elsker jeg Thorvald : )

Men sier du "HagbarD" eller "Hagbar" som i "Vegar" (Vegard)?

Skrevet

Et av det siste navnene jeg kunne brukt selv, dessverre. Grusomt, er min mening!

Skrevet

Beklager, det er bare forferdelig.

Skrevet

Hagbart er mye tøffere! :o) Du "kødder" ikke med Hagbart! Men navnet kommer vel i kategorien styggkult og dessverre et veldig potensielt mobbenavn. Han hadde garantert blitt eneste med navnet i klassen, da. ;o)

Gjest Antarctica
Skrevet

Hmmm...jeg prøver alt jeg kan å like dette navnet!

Vanligvis syns jeg de fleste nordiske/norrøne navn er flottere enn bibelske eller utenlandske navn. De har liksom litt mer kjøtt på knokene.

Men jeg kjenner jeg sliter litt med noen få av de norrøne navna også, f eks Tjostolv og Tjodvor. Dessverre er Hagbard/Hagbart i ferd med å falle i samme kategori for meg.... Har ellers hørt navnene Bardo og Havtor/Hagtor - de er jo i slekt med Hagbard. Kanskje noe å vurdere, hvis man vil kalle opp oldefar uten at det blir helt likt?

Skrevet

Artig navn. Jeg tror jeg uttaler det med t på slutten, men det blir vel feil?

Uansett et kult navn, som sikkert nesten ingen heter og ikke minst koselig med oppkalling.

Skrevet

Ikke pent nei. Blir bare sært, rett og slett.

Skrevet

Nei guri, dette var rart! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...