Divinity Skrevet 17. juni 2009 #1 Del Skrevet 17. juni 2009 Føler meg litt dum som ikke klarer å få til dette kjemaet... Men, litt sånn info om situasjonen: Jeg har et barn på 2år, samboer som jobber i bhg og jeg er student. Har jobbet kanskje 7 dager til sammen hele semesteret, så er ikke store inntekten der nei. Har termin 07.09.09 Jeg har spurt skolen om muligheter til å studere til høsten, hvor mye som er obligatorisk osv, men fikk til svar at det vet de ikke enda (?), det kom ann på lærerne, og de ble ikke utdelt før til høsten. Så jeg må vente.... Så jeg ønsker å prøve å studere litt. Spurte nav hva som skjer med babyen om jeg studerer, om han får noe permisjon eller noe da, og fikk til svar at hva vi gjorde med babyen mtp på barnepass var opp til oss selv. De kunne ikke dele ut noe støtte til det? Men, er flere gravide i klassen, og mener de har fått godkjent engangsstønad + foreldrepenger til far. Men, jeg aner ikke hvordan de har fylt dette ut på kjemaet. Føler nesten at jeg burde hatt en ved siden av meg som kunne gått igjennom kjemaet skritt for skritt med meg Får helt makk i ræven bare av å tenke på utfyllingen, men bør jo få søknaden inn snart... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140270123-skal-skrive-s%C3%B8knad-om-engangsst%C3%B8nad-men-lokale-nav-kontor-kan-ikke-hjelpe/
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 23. juli 2009 #2 Del Skrevet 23. juli 2009 3 uker før og 6 uker etter er kun forbeholdt mor. Etter det kan far få permisjonen din, hvis du velger å studere. Du vil da få engangsstønaden. Hvis far i tillegg jobber gradert stilling, kan du søke om fødselsstipend fra lånekassen, hvor hele lånet ditt blir omgjort til stipend i inntill 44 uker. Send inn søknaden kun for engangsstønaden i første omgang, og hør med samboeren din ang en gradert stilling i bhg. Det er ikke mye som skal fylles ut for engangsstønaden.. Skulle ha hjulpet deg med de forskjellige punktene men husker ikke nøyaktig hvordan det skjermaet så ut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140270123-skal-skrive-s%C3%B8knad-om-engangsst%C3%B8nad-men-lokale-nav-kontor-kan-ikke-hjelpe/#findComment-140412866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå