Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Hun er ikke så veldig nær venninne, men hun er gravid selv og det er ikke lenge siden vi snakket sammen og hun var på besøk hos meg. Hvordan hadde dere reagert? Lurer på om jeg skal spørre henne om hun fikk meldingen eller om jeg bare skal late som ingenting. Får ikke tanken på dette ut av hodet. Er det ikke litt uhøflig å ikke svare på sånne meldinger?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Får av og til slike masseutsenings-sms'er om nye babyer. Skal man SVARE på dem, er det meningen? Vi sendte selv ut masse slike, og fikk bare noen få svar. Hadde ikke forventet mer heller. De fleste stakk imildertid innom eller sendte velkommen-til-verden-gave/kort etter kort tid.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Kansje hun ikke kan motta mms? Min mobil var slik en stund, kunne ikke se mms jeg hadde fått. Send en meldig og spør om hun fikk bildet.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Spør henne hvis det kværner slik i hodet ditt. Jeg ville svart selv på en slik mms, men ville ikke tatt det ille opp om ikke-nære-veninde ikke svarte meg. Mulig hun ikke tenker over å svare deg tilbake, trenger ikke ligge så mye mer bak. Gratulerer med den lille:)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Jo det var uhøflig. Det virker nesten som om hun ikke har sett mld? Men samtidig hadde jeg nok ikke ringt henne igjen. Hadde ventet til hun tok kontakt.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Denne meldingen var ikke masseprodusert. Jeg skrev også noe personlig til henne og spurte hvordan det gikk med henne. HI
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Jeg hadde nok som HI også reagert litt om jeg ikke fikk svar.. Hvorfor i alle dager vil ikke folk svare med å gratulere vedkommende når de får en slik beskjed? Jeg hadde nok ikke gjort noe mer ut av det mot venninnen, men om jeg fikk samme melding når hun fødte kom hun nok ikke til å få noe svar tilbake nei.. Man er jo stolt og vil dele nyheten, også får man ikke noe respons, da blir man jo litt skuffa- naturlig det..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Ville sendt henne en ny melding på sms, om babyen. Da jeg selv lå på barsel var jeg temmelig i tåke, og sendte melding to ganger til et par av de som ikke svarte, fordi jeg ble usikker på om jeg egentlig hadde sendt eller ei. Jeg forventer svar på melding om at babyen var født, man kan vel ta seg råd og tid til å skrive 'gratulerer så masse' og sende i retur?? I tillegg til evt. å komme innom senere? Hvis hun ikke svarer på sms'en heller, er hun kanskje ikke noen venninne likevel. Evt har noe gått galt med hennes svangerskap og hun orker ikke forholde seg til at du har født...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #9 Skrevet 17. juni 2009 det er ikke sikkert hun har mms på tlf sin... mine telefoner får jeg aldri til å støtte denne tjenesten, desverre... og da blir det også vanskelig å svare siden en ikke ser hva som står der
Morcheeba Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 Det der skjedde med meg på den gamle mobilen min. En venninne fikk baby noen uker før termin og sendte MMS-mld. Jeg fikk bare en melding fra Tele2 om at jeg hadde mottatt en MMS som jeg kunne sjekke på en eller annen nettside. Glemte hele MMS'en og sjekket den ikke før en uke senere. Ringte jo seff med en gang da, og hun hadde lurt på hvorfor jeg ikke svarte...
signe maten Skrevet 17. juni 2009 #11 Skrevet 17. juni 2009 Da tremenningen til Magnus ble født fikk vi tilsendt en mms med bilde, problemet var bare at jeg ikke kunne motta mms på den tiden. Da vi litt senere på dagen fikk vite via rykter (nybakt oldemor) at gutten var født ble vi usikre på om noe alvorlig hadde skjedd siden vi ikke hadde fått beskjed og turte ikke ringe før de tok kontakt selv. På ettermiddagen ringte den stolte mamman og lurte på hvorfor vi ikke hadde svart på meldingen hennes. Da ble det oppklart at ingenting var galt med hverken mor eller barn og at vi ikke hadde mottatt beskjeden. Det trenger ikke ligge mer i det enn det! Jeg fikk ikke engang en beskjed fra levrandøren min om mottatt mms - så jeg fikk ingen tegn. Jeg hadde også ei venninne som ikke ringte eller svarte på mld etter at Magnus ble født, men hun ringte noen dager etterpå, hun tenkte det var så mange andre "viktigere" som ville ha kontakt med oss at hun ventet til det var litt roligere.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #12 Skrevet 17. juni 2009 Jeg hadde også en periode jeg ikke kunne motta mms på min mobil. Kunne se hvem den var fra men fikk liksom ikke åpne den.. Grådig kjedelig..
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 17. juni 2009 #13 Skrevet 17. juni 2009 Håper det er en naturlig forklaring. Hvs ikke hadde jeg også blitt kjempe lei meg...GRATULERER SÅ MYE MED BABYEN fra meg:)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #14 Skrevet 17. juni 2009 Jeg opplevde det samme da min datter kom til verden. Dette er 1,5 år siden og jeg har fortsatt ikke fått noen gratulasjon av vedkommende. Hun var min aller beste venn gjennom tenårene, de siste årene har vi hatt lite kontakt, kun på mail og sms. Hun bor ca 40 mil unna. Men uansett. Utrolig skuffa..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #15 Skrevet 17. juni 2009 Det kan godt være at hun rett og slett ikke har motatt MMS´en. Vet at Telenor har veldig dårlig ordning på dette med MMS, om de ikke kommer fram med en gang. Da kan meldingen ligge å surre i nettet deres i opp til 14 dager før vedkommende får beskjed om at hun har motatt en MMS, å da må hun gå på nett for å se. Snakker av egen erfaring her.
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #16 Skrevet 17. juni 2009 Men det eg tenker på når eg får slike tekstmeldinger om at nokon har fått barn, er at dei sikkert får så mange svar som dei ikkje har tid/overskudd/lyst til å svare på. dermed svarer eg ikkje, men ringer heller etter ei veke for å snakke litt meire med dei.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #17 Skrevet 17. juni 2009 kanskje hun ikke har mms? jeg har ikke fikset mms på min mobil, så får ikke motatt bilder eller mms-meldinger! håper dette gjelder for henne også, hvis ikke så synes jeg hun er veldig uhøflig Gratulerer masse med babyen:)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #18 Skrevet 17. juni 2009 Min mobil tar ikke imot mms. Jeg får ikke engang se hvem meldingen er fra, får ikke opp nummeret. Så kanskje lurt å dobbelsjekke om hun har fått den?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #19 Skrevet 17. juni 2009 Sikker på at den har kommet frem? Jeg og sambo levde i avstandsforhold og sendte masse mms til hverandre, og det hendte titt og ofte at meldingen ikke kom fram. Jeg synes du bare skal spørre henne på vanlig sms. hvis hun da ikke svarer kan du jo begynne å lure litt...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #20 Skrevet 17. juni 2009 Kanskje hun ikke kan motta mms på sin telefon?
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #21 Skrevet 17. juni 2009 Min første tanke er at hun ikke mottok den.......... hender faktisk at MMS ikek kommer frem ...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #22 Skrevet 17. juni 2009 kanskje hun ikke har fått det kanskje hun ikke har det bra.. problemer el. noe
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #23 Skrevet 17. juni 2009 Ikke rart det er krig og uvennskap i verden! Send henne ny melding eller ring henne. Hun kan jo, som mange andre har sagt, rett og slett ikke ha mottatt mms på telefonen sin.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #24 Skrevet 17. juni 2009 Jeg opplevde det samme med en av mine beste venninner - bare at jeg sto på motsatt side. Hadde snakket med henne nesten hver dag før fødselen og så ble det stille. Jeg ante ikke at noe hadde skjedd og var en helg på fjellet med venner. Fikk så vite av min mor at hun hadde fått baby. Ble utrolig skuffa over at jeg ikke hadde fått noen melding. Sendte en liten melding om at en fugl hadde visket meg i øret at de hadde fått en gutt... Fikk straks svar. Hun skjønte at jeg ikke hadde fått den første meldingen. De hadde sendt til feil nummer (sendte fra hans i stedet for hennes mobil og hadde lest opp nummerne høyt). I mellomtiden hadde hun vært litt sår siden hun ikke hadde hørt noe fra meg så man skal aldri ta noe for gitt i dagens digitale verden
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #25 Skrevet 17. juni 2009 Kanskje hun har annet i hodet enn deg akkurat nå? Bare et tips..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå