Gå til innhold

Da gikk det sånn likevel da:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte begynne med insulin i dag... Skal ta 8 enheter før frokost og før middag... Håpte eg skulle slippe insulin men neida.. Babyen er estimert til å vere 1400 gram nå, dvs 13% større enn gjennomsnittet... For 2 uker siden var den bare 9 % større så den vokser nok fort.. Håper i grunn eg slipper å gå helt til termin, hadde vert gøy med ein baby på normal str... Mi første var 5088 gram...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5088..... au.... Kom den ut normalt?

Vil vel tro at din historie legger det til rette med igangsettelse litt tidligere. Kan ikke være bra, verken for mor eller barn dersom bebisen skal bli så stor denne gangen også.

Å ta insulin høres kjipt ut, antar at du også må passe dietten. Men du får se på det som en periode - og belønningen er jo stor. Det er jo mange som lever med diabetes til vanlig. Dette er forhåpentligvis bare nå.

Har forresten en tante som hadde svangerskapsdiabetes med første (hun slapp unna med nummer to). Og han kom ut i ganske normal størrelse - men hun måtte passe dietten hele tiden.

Du får ha lykke til!

Skrevet

Uff så kjipt da. Håper du får før termin denne gang da. Lykke til!

Skrevet

Nei ho måtte tas med keisersnitt... Håper jo på å få føde denne normalt.. Og for at eg skal klare da så kan ikkje ungen bli for stor.. Men den kommer visst te å bli stor...

Skrevet

Hei!

Jeg har også insulinkrevende svangerskapsdiabetes. Hadde det forrige svangerskap også og da syns jeg det var et utrolig nederlag å måtte begynne på insulin... Følte det var min skyld og hadde dårlig samvittighet. Denne gangen var jeg kjempeforsiktig og målte blodsukker fra uke tolv. Det som viste seg var at da jeg kom til uke 28 begynte blodsukkeret mitt og stige selv om jeg var forsiktig med kosten. Dette fikk jeg forklart var fordi at kroppen begynner å styre seg mer selv rundt uke 28, man blir tyngre og kroppen får flere fysiske utfordringer.

Når går det kjempebra å bruke insulin! Jeg blir friere i fht hva jeg kan spise for det er lettere å regulere det med insulinen. Det at jeg vet at det mest sannsynlig er forbigående gjør det også lettere. Å bruke insulin er en vanesak. Har holdt på i seks uker nå og det er blitt en del av hverdagen. Jeg får god oppfølging på sykehuset og måler fostervekst annenhver uke. Jeg har også fått beskjed om at jeg ikke kommer til å gå over termin.

Gutten min ligger nå på +13%, fire uker før termin, noe legene er fornøyde med. Vekta hans øker jo ikke så mye akkurat pga insulinen. Insulinen hjelper ham vel så mye som meg.

Bare litt av min historie, håper alt går bra med deg :)

Skrevet

Mannen min har også insulinkrevende diabetes... Så får god hjelp å støtte..

Hadde det også sist, men da var det ingen som fulgte meg opp og eg gjekk 11 dager på overtid...

Da sleppe eg nå og føle meg mykje tryggere.. Eg var forberedt på at eg måtte på insulin.. Det var på en måte godt de satte meg på insulin nå når ungen begynner å vokse mere...

Det hjelper å vite at eg ikkje skal gå på overtid, for eg slite litt med å roe meg ned og føle meg trygg.. For det kunne godt veldig gale med dattera mi, men heldigvis så gjekk alt bra... Og de sier denne ungen ikkje kommer til å bli fullt så stor, men mellom 4 og 5 kilo blir den nok..

Men da er det jo håp at din ikkje blir såå stor siden den er +13% så seint.. Eg er 29+0 og min er 13% nå...

Skrevet

Jeg begynte også på insulin i uke 29, og babyen har heile tia vært + 6%-13%, gått litt opp og ned. det er jo akkurat derfor det er så viktig å begynne med insulin så tidlig, for at ikke ungen skal bli så stor. Jeg tenker at hvis du klarer å regulere blodsukkeret med insulin nå, så trenger ikke babyen å bli så veldig mye for stor heller...

Skrevet

Håpe på da.. Skal på ny kontroll på sykehuset om 2 veker så da blir det spennende å se...

Skrevet

Jeg var på 3d-ultralyd når jeg var 29 uker og da estimerte han gutten min til å være 1400 g. % dager før termin ville han være 3500 g i følge hans beregninger..Hvordan kan din være estimert til nærmere 5 kg da?

Er det forskjell på om man har diabetes eller ikke?

:)

Skrevet

Hjeeeelp, jeg var også på 3D i går, 29+2 uker og baby ble målt til 1400g.... Får jeg også en baby på 5 kg?

Legen sa jeg skulle gange vekten med 2,5-3 for å få vekt ved termin... Har jeg fått feil beskjed? Nå vil jeg ikke føde ungen allikavel hvis den blir så stor!!!

Skrevet

Det er jo ikkje sånn det funker dere.. Når man har diabetes så vokser babyen mye fortere.. Så slapp av jenter...

Trenger ikke nødvendigvis få store barn med diabetes heller..

Eg ligger også godt over gjennomsnittet på symfysemål også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...