Gjest Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Vi skal ut å fly til helgen. 3 timer lang flytur. Har flydd med snupp før, men da ble hun fullammet. Den tid er forbi... Så nå må jeg planlegge flymat til henne. Vi skal fly på morgenen, og da pleier hun å få grøt og sviskemos. Men går det an å lage istand grøten på forhånd? Eller er ikke det bra? Jeg skal fly alene med henne, så ikke sjanse i havet for at jeg får lagd istand noe på flyet for å si det sånn... Hvordan har dere gjort det?
temine Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 FIns noe slik ferdiggrøt på glass og boks osv. Vi kjøpte småfolk risgrøt med grønnsaker da vi var ut på biltur. Den falt i smak i alle fall. Sikkert greit med prøvesmaking først, synd om baby ikke skulle like maten:)
Lemonia Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Vi skal også snart fly med gutten vår. Vi har rett og slett tenkt å ta med en kartong ferdiggrøt fra Nestlé. Har testet på forhånd og han spiser dem gjerne romtemperert, så da er det bare å åpne, røre og servere.
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Ferdiggrøt? Finnes det? Hmmm... Her ute på Øen er utvalget i barnemat veeeldig begrenset, men skal se om jeg finner. Prinsessa er også ganske så kresen hva grøt gjelder, men verdt et forsøk. Tempen bryr hun seg nada om, så det er ikke noe problem. Men hvordan er det å lage grøt selv, putte i en boks og ta med? Går det? Hmmm...
Lemonia Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Grøt som du blander selv blir veldig tynn etterhvert, så det tror jeg blir vanskelig. Du kan jo også bare ta med pulver. De har jo kokende vann/tevann på fly (evt ta med en liten termos med vann), og så blander du bare grøten der og da.
Lunita_ Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 småfolk har iallfalll grøt på glass har jeg sett:)
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Ja, det gjør den jo... Hm. Bare ser ikke for meg hvordan jeg skal klare å blande grøt og vann, uten søl, med et stk umulius baby på fanget... Kanskje flyvertinnene kan hjelpe, men vet ikke om jeg tar sjansen på å belage meg på det. Får tusle på butikken å se om de har noe ferdig, også må jeg få henne til å spise den. Da har vi prosjekt for resten av dagen:)
Hemmeline Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Jeg har hatt med pulver også har jeg fått hjelp av flyvertinna og blande for meg sånn at jeg ikke skulle søle og brenne lillesnupp. Fungerte veldig greit. Har gjort det flere ganger og flyvertinnene har alltid vært veldig behjelpelige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå