Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Hellas/Samos med jenta vår på 1 1/2 år i sommer. Noen med erfaringer derfra? Hva skal man spise/ikke spise? bleier? osv..

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kom hjem i går etter uker på Chios med lillejenta på 20 mnd. Har hatt det kjempefint og snuppa har kost seg masse!

Nå vet ikke jeg sikkert hva som finnes av bleier etc på Samos da, men på Chios hadde de Pampers/Libero i alle varianter og jeg tror det er vanlig at de har det der det er mye turister. Bleier er dyrt i Hellas, så har du mulighet til å ta med hjemmefra er det lurt.

Vi lot snuppa spise det hun hadde lyst på og hun smakte på alt mulig. Hun hadde ikke så god apetitt i varmen, så det gikk mye i frukt+joghurt til frokost og lunsj. Til middag spiste hun enten litt fra våre tallerkner eller vi bestilte en halv porsjon av noe til henne.

De hadde Nestle middagsglass der, men kun 6 mnd. De var imidlertid store glass (250 ml) og fantes i kylling og kalv. Vi tydde til de av og til som et supplement hvis hun spiste lite annet og hun syntes de var ok.

De hadde også Nestle fruktmos, de samme begrene som vi har her hjemme.

Banan, melon og fersken gikk det mye av. Og endel is ble det så klart!

For å få henne til å drikke rikelig blandet vi av og til litt fruktjuice og vann, men hun var flink å drikke vann også.

Jenta vår har ingen allergier og vi har ikke hatt noen restriksjoner på hva hun fikk smake på. Vi har bare tatt vanlige forhåndsregler med å vaske/skrelle frukt og god håndhygiene. Hun har holdt seg frisk hele ferien!

God tur og lykke til!

Skrevet

Jeg må bare si at Samos er et nydelig sted!!! Var der da jeg var 14år, og jeg drømmer enda om å dra tilbake!

Det jeg husker er i allefall at dere skal drikke flaske-vann og IKKE springvann!!! Til ei så lita snuppe hadde nok jeg vært så nøye at jeg også pusset tennene hennes i flaske-vann... (er jo ikke mye som trengs der) Ellers var vi 7 personer fra 5år-70år som reiste, og ingen av oss ble dårlige på noen måte! Det var bare veldig varmt akkurat den sommer'n (43grader i skyggen på det varmeste), så om dere ikke har hotell med aircondition så anbefaler jeg å ta med ei lita bord-vifte i kofferten, spruteflaske kan være populært for de minste og gjerne gå fra en kald dusj og rett i seng (uten å tørke først).

God tur!!! Håper dere får en like flott opplevelse av øya som min familie og jeg hadde!!!

Skrevet

Vi var på Samos i fjor og da var datteren vår 6 måneder. Fikk da kun morsmelk og 1 medbragt middagsglass daglig, så maten var ikke noe tema ifht til henne. Bleier får du kjøpt der, både Libero og Pampers. Men det er dyrt, da, rundt 100 kr for en vanlig bleiepakke. Følte meg trygg på å spise det meste de hadde der. Veldig god mat! Men vannet er jo hardt der, så vi kjøpte drikkevann på flasker. Vi ble anbefalt å kun bruke vannet til å pusse tenner i, men ikke til drikking og matlaging. Du vil antakelig også oppleve et kalklag på innsiden av glass o.l. når du har vasket opp, men det er visstnok ufarlig.

Håper dette var til litt hjelp! God tur til Samos, dere vil helt sikkert trives :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...