Gå til innhold

Ombestemt meg!!! Gidder ikke avvenne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter noen slitsomme uker bestemte vi oss i helgen, for at natt til torsdag var det nok. Det vil si natten som kommer. Da skulle det være slutt på mat. Så kunne jeg ta to netter før helgen, og så kunne pappa ta over. Men nå har jeg ombestemt meg.

I natt våknet han klokka ett, og jeg gjorde et spedt forsøk på å gi litt vann og trøste uten å gi melk. Men jeg er aaaaaltfor trøtt og altfor lite vant til ubehagelige lyder. Jeg orker rett og slett ikke.

Og de siste nettene har han bare våknet en gang mellom ett og tre, og har sovet helt til halv åtte. I dag vekket han meg ikke før halv ni!!!! Nå er han tydeligvis ikke plaget av tenner, og jeg har et håp om at han skal avvenne seg selv. For jeg tror ikke jeg er skapt for sånne "kamper"....

Hvis ikke får vi prøve om en måneds tid når vi har tre uker ferie kanskje? Håper jeg slipper:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Hvor gammel er gutten din? Gutten min er 8 mnd og har de siste ukene avvennt seg selv. Har også tenkt på at nå skal vi prøve men har utsatt det for jeg takler det dårlig når han gråter. Men nå ser det ut som om vi slipper.

Skrevet

Har han trappet ned på antall måltider om natta selv? Gratulerer, da hadde jeg også glatt droppet avvenning :)

Skrevet

Ja absolutt. Han spiste jo den første tiden annenhver time eller oftere. De siste ukene har han vært oppe i to og tre måltider, og nå ser det ut til vi er nede i ett igjen.

Det er "slit" å måtte stå opp å lage flaske, men det går jo fint så lenge både han og jeg sovner igjen med en gang.

Men jeg begynner å jobbe tre dager i uka når han blir ti måneder, og DA vil jeg gjerne han skal være ferdig med sånt tullball:)

Han er forresten litt over syv måneder. Og han drikker såpass lite melk på dagen (les: nada), at jeg syns det er litt ekkelt å skulle nekte han melk på natta. Selv om det muligens hadde medført at han hadde drukket mer på dagen. Men jeg tviler....melk er liksom greit når han er trøtt, aldri ellers.

Skrevet

Jeg gidda egentlig ikke jeg heller, syns det var greit å amme 1-2 ganger pr natt. Nå skal jeg på jobb om litt over en mnd, nattvakter. Da blir det værre med nattamming, og ettersom knerten ikke vil ha flaske, må vi nesten bare sette inn støtet. I tillegg har han den siste uka våkna tidligere og tidligere og oftere og oftere for puppen, noe mor ikke er interessert i.

Ferdig med første natta nå, håper de neste går bedre for å si det sånn;)

Skrevet

Heia, d va et lurt valg syns æ :-)

Gutten min e 7 mnd å æ trur han kommer til å avvenne sæ sjøl om ikke lenge, spise mellom midnatt og halv 3 :-) Å vi står jo opp klokka 4 ;-)

Lykke til så mye :-)

Skrevet

Knerten er åtte måneder, og han avvenner IKKE seg selv - tvert imot spiser han stadig oftere! *argh* Vi skal ta opp kampen om et par uker, når sommerferien begynner... Pappaen er knallmotivert, og sier at jeg skal sove på gjesterommet, så han stakkaren er den som må ta støyten. I tillegg til at jeg lukter mat, er jeg den som kapitulerer raskest når han skriker, særlig om natta når jeg er trøtt...

Nå har jeg i tillegg innført rutiner, etter at voksenkveldene forsvant helt for oss etter at han var syk og rotet til de rutinene vi hadde. Han sovner kl 22 eller 23! Utrolig slitsomt! Så i går la vi ham kl 20, og da han som forventet våknet kl 21, klar for ny dyst, fikk faktisk sambo ham til å sove igjen... Nå skal vi være knallharde. Jeg orker hverken våken baby til 23 eller amming tre ganger hver natt stort lenger!

Skrevet

Vi MÅ dessuten nattavvenne - for i august skal vi på bryllup UTEN baby (herlig!!), og svigermor skal passe knerten hele helga... Da nytter det ikke at han våkner kl 2 og skal ha pupp. ;)

Skrevet

et lite tips er å gi mere mat på dagen....hvis han kun drikker melk på natta så gi han melk med en gang han våkner om morgenen og når han er trøtt rett før han legger seg. Det holder det.

Skrevet

Tro meg, jeg har prøvd:) Han får ei flaske melk hver dag før leggetid. Av og til drikker han en hel flaske med 120, av og til bare noen få sipper. I morges fikk han flaske mens vi fortsatt lå i senga. Han sugte litt, men var ikke merkbar mengde han drakk engang. Og da hadde han ikke spist på seks, syv timer. Ikke trøtt nok mao:) Men han får halvannen porsjon grøt to ganger til dagen, og det går vel for halvannen dl melk det, selv om man bruker vann? Er jo melkepulver i grøten.

Greier forresten ikke få i ham mere mat på dagen enn det han spiser nå. To halvannen porsjoner med grøt, et helt middagsglass, fruktglass og noen biter brød. Brødet løsner nok etter hvert. Men han er nok ikke fryktelig sulten på natten, det ser jeg jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...