Gå til innhold

Hva?.... en normalvektig baby?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul i går for vekstestimering, og babyen blir 3500-3600 gram ved fødselen! Var 2600 g nå i uke 35+3. Skjønner ingenting jeg, for jeg har fått tre barn tidligere hvor den minste var 4,5 kg og den største var 5 kg. Hva har jeg gjørt denne gangen for å få så "liten" baby? I stedet for å bli glad for en baby helt på gjennomsnittet, tar jeg meg selv i å være redd for at noe er galt med babyen.

Da jordmoren tok på magen før ultralydundersøkelsen, kjente hun umiddelbart at dette ikke var en stor unge. Jeg har vel også hatt en følelse av at denne graviditeten har vært lettere enn den forrige da jeg gikk med baby på 5 kg. Dessuten føler jeg mer spark denne gangen, trolig pga at det er bedre plass inne i livmora. Jeg har stor mage denne gangen og, men ikke så stor som sist.

Rart å tenke det, men jeg hadde vært mer trygg om babyen hadde vært like stor som de andre.

Jordmor sa imidlertid at har du først fått en baby på 5 kg, så blir nestemann neppe så stor. Hun har vel erfaring på området, vil jeg tro.

Andre som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, samme her, eller jeg har ikke fått baby på 5 kg da vel og merke, men en på 4,1 kg.. Og jordmora sier denne gangen at hun ikke tror babyen i magen er av samme størrelsen, men mer mot normalen.. 3,5-3,6

Jeg tok også meg selv i å tenke at hva har jeg gjort galt denne gangen, hehe.. Og om noe var galt med babyen, selv om det er liv og røre der inne og ingenting som tyder på at det skal være det :o)

Men det har vel også litt med om man får før, på eller etter termin også tenker jeg? Kjønn spiller vel også en rolle? De legger jo utrolig mye på seg de siste ukene.

Har ikke så mye erfaring rundt dette, håper du får svar fra noen som har det :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...