Gå til innhold

Hvor lenge koker dere vannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten her er nå over 6 mnd, men jeg koker fortsatt vannet til melka. Klarer liksom ikke å gi slipp, selv om jeg har hørt at de kan få springvann fra 6 mnd. Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gir spring vann. kaldt vann fra springen som varmes opp i mikroen. tenk på alt det de putter i munnen eller tar på i løpet av en dag, og hendene går jo i munnen non stop. Va fra springen virker jo som superkokt i forhold:)

Du behøver ikke å være så nøye med den kokinga. Du må huske at retningslinjene fra WHO skla kunne gjelde hele verden, også de i u-land uten tilgang på rent vann...Her i Norge er vi så heldige at vi har det, og behøver derfor ikke koke vannet fra etter 4-6 mnd. Det står litt forskjellig rundt omkring.

i tillegg kan du trøste deg med at det bare er godt om den lille får i seg basselusker, det er bra for immunforsvaret. Etter 3 mnd alder skal de små lage sitt eget immunsystem, da har de ikke morens lengre. Da skla de har gj.snittlig 12 infeksjoner i året. Det er bra fordi de da bygger et godt immunforsvar, og de blir mindre syke når de blir eldre.

Skrevet

Jeg har også kuttet ut å koke vannet, men kjenner igjen terskelen... Hopp i det :) Jeg sluttet når han var 5,5 mnd av samme grunn som over :)

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Nå får hun foreløpig bare vann i grøten vi lager til, og det vannet koker jeg. Koker det bare opp i vannkokeren.

Men jeg vet ikke hvor lenge jeg kommmer til å koke det, sikkert en stund til.

Skrevet

Gutten vår er 6½ måned og jeg koker fortsatt alt vann han får (koker det bare opp i vannkoker, ikke noe mer enn det), Kommer til å fortsette en god stund til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...