Gå til innhold

8-mnd grøt før 8 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har begynt med 8-mnd grøt litt før de var 8-mnd?

Gutten min har blitt lei av de 6-mnd grøtene. Han er 7 1/2 mnd og lurer da på om jeg rett og slett kan gå over på neste trinn alerede nå?

Takk for svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du fint gjøre:)

Skrevet

Takk for svar=) Går det fint med gutten din forresten? De begynner å bli store nå. Ikke noe åling el sitting alene her, men veldig flink til å spise da.

Skrevet

Det kan du fint gjøre. Gutten vår er 6½ måned og jeg har allerede gitt 8 mndsgrøt i blandt. Lite utvalg i 6 mndsgrøter synes jeg. Forskjellen ligger bare i at konsistensen er litt grovere og så er det sannsynligvis mer fiber i.

Skrevet

Ja, vi starta med det før vår ble 8 mnd. Er jo ca alder på pakkene. Har ikke slutta med 6 mnd grøt og glass heller, fordi om han er blitt 8 mnd. Mixer og trikser litt:)

Skrevet

ja, vi har begynt med 8 mnds-grøt nå til lille banan som er 7,5 mnd. han begynte å spise grøt da han var litt over 4 mnd, så ser ikke noe i veien med det. og blir det for hardt for magen, sier de i fra ;)

Skrevet

Ja :-))

Gutten min har spist 8 mnd grøt sia han va 5 mnd, han elske den litt grovere konsistensen :-)

Skrevet

Kan jeg gi 6 mnd grøt til min gutt på 5 mnd da?

Skrevet

Ja, det kan du. Men alle 6 mndsgrøtene inneholder gluten, så har du ikke begynt med det allerede må du huske på at gluten skal innføre gradvis (selv om han har spist full porsjon av annen grøt til nå).

Skrevet

Ok, skjønner. Så hvis jeg bytter ut en av grøtporsjonene med 6 mnd grøt, er det ok da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...