Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Tenkte å kjøre oppover til svigers i sommer istedet for å ta toget, men er jo litt skeptisk til å kjøre så lenge med henne...noen som har gjort det? Hvordan gikk det? Hvordan oppførte trollene deres seg?
Novembergutten Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Hei Kjørte med gutten vår hjem fra Hamburg for noen dager siden uten overnatting. En fergetur, og et par lengre stopp holdt for ham, og det var ikke noe sutring utover "jeg vil ha mat". Han sovnet for natten kl 1800, og da sov han til vi var hjemme kl 2200. HS her mener at man bør ta noen pauser når de er våkne, men om de sover så er det bare til å kjøre. God tur!
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Vi kjørte ca 40 mil (5timer) til mine foreldre da lillemann var drøyt 4 mnd. Gikk kjempefint. Han sov en del og klaget lite når han var våken. Jeg satt stort sett bak sammen med han og aktiviserte og pratet når han var våken. Hadde 2 lange stopp for amming og strekking av ryggen, lillemann viste ikke behov for noe mer.
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Vi har kjørt til Stockholm flere ganger pga av min familie som bor der. Det er ca 70 mil og vi bruker alt fra 7 1/2 til nesten 11 timer spørs når på døgnet vi kjører. Sist gang vi reiste var i påsken, da var minstemann 5 mnd. Vi kjørte bortover på ca 10 1/2 time (dette var på dagtid). Ble ca 3 stopp for å spise/stelle, men ellers kjørte vi på=) Når vi skulle hjem igjen kjørte vi på kvelden ca kl 19. Da sov minstingen til kl 24. spiste litt og så kjørte vi resten hjem. Storesøstra sov da og en stor del av turen. Brukte 7 1/2 timer isteden. Så idag skal vi til Sthlm igjen og vi kjører til kvelden, ikke like mye trafikk og barnen sover mestparten av turen=) Deilig...
KarinB Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 vi kjører stadig 6 timer i bil, til svigers:) Vi tar på pyjamas hjemme, setter oss i bilen kl18, jeg gir han mat i bilen mens vi kjører. Sitter bak sammen med ham da. underholder han etc. frem til i 19 tiden. Da legger jeg ham bakover med sutt og et lite teppe over han. Jeg setter meg foran i bilen og så sover han hele veien frem til sista stopp:) Der bare putter vi han rett over i sengen som står klar der oppe. Det hender han små våkner litt i løpet av turen, men vi bare lar han gjøre som han vil, og alltid har han sovnet igjen etterhvert innen 5 min:)
frk-fryd Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Var nettopp på 8-timers kjøretur begge veier i helga med jenta vår på 7,5 mnd. Gikk fint det. Hun sov vel omtrent like mye som vanlig. Fikk noe leker festet til beltet. Vi stoppet til de vanlige måltids-tidene hennes og ga mat og stellte henne. Stoppet også utenom, når hun var tydelig lei. Ble vel alt i alt 3 stopp ene veien, og det samme tilbake. Hun var kjempflink:)
Eva_81 Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Vi kjørte ca 12 timer da lillegull var 3 mnd. Det gikk overraskende bra. Strekningen var Stavanger-Ålesund, så det er jo endel fergestopp. Merket hun var sliten de siste par timene, men før det gikk det som en drøm. Ta masse pauser når babyen er våken, så går det helt sikkert fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå