Gå til innhold

Hvor lang kjole i et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i et bryllup i august til et vennepar. Så har jeg funnet to kjoler som jeg liker der den ene er ankel lang og den andre er knelang. De er ca like pyntet. Men hvem av de ville dere tatt?

Skrevet

jeg hadde gått for den lange kjolen tror jeg. er nok ganske tradisjonell av meg, og lang kjole er for meg "mer riktig" i bryllup. unntaket er dersom det er formiddagsbryllup med lunsj og ikke middag... det var om bryllup på god morgen norge i går hvor to moteeksperter uttalte seg om akkurat dette. nå husker jeg selvfølgelig ikke hva de sa, men kanskje du kan søke opp innslaget på tv2.no?

Lykke til med valget :)

Skrevet

Mener å ha lest et eller annet sted at om invitasjonen sier 'mørk dress', så kan damene velge mellom kort eller lang kjole.

Skrevet

Dette fant jeg på skikkogbruk.no:

"Til mørk dress, daglig antrekk eller formiddagsantrekk gjelder ingen spesielle regler for kvinner, utover at klærne skal være pentøy"

Skrevet

Jeg mener at en kjole for bruk i et bryllup må gå minst til kneet. Nå er det de færreste som kler kjoler/skjørt som slutter akkurat på kneet, så fra like under kneet og ned er greit:)

Ettersom det er et sommerbryllup ville jeg kanskje valgt en korteste kjolen. Litt annerledes hvis det hadde vært snakk om et bryllup midt på vinteren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...