Gå til innhold

Fra samsoving til eget rom; hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

13 mnd nå.

Over i egen seng på vårt rom først, eller rett inn på egen seng på eget rom?

Blir veldig glad for innspill, for jeg er litt i villrede her nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke eg. noe gode råd. Har aldri samsovet, annet enn tidlig om morgnen.

Kanskje prøve å være litt på sitt eget rom så rommet er kjent først og deretter i egen seng der?

Pass på at det er noe kjent i senga. (bamsen, noe som lukter mamma el.?

Ev begynne å bruke eget pledd/dyne i deres seng og så ta det derifra?

Skrevet

Dytter litt på denne jeg :))

Skrevet

Kommer vel litt an på.. Har dere samsovet hele natten eller er h*n vant med å legge seg i sin egen seng først? Da blir jo ikke overgangen så stor til å legge seg i sin egen seng innpå sitt eget rom. Det er kanskje værre når h*n våkner om natten, da må dere innpå der istedet. Jeg ville personlig valgt å ha h*n på rommet vårt i egen seng først. Trent litt på det der, at h*n skal sove i egen seng. Gjør det litt nå her, altså at vi utsetter at hun kommer over til oss. Da må jeg ofte ta henne i armene og kose med henne, så sovner hun raskt igjen og kan bare legges ned i sengen sin. Det er fredfullt og fint, uten noe skriking. Har ammet om tidligmorgenen ved behov, men nå nærmer det seg slutten. Hun er 15 mnd nå, ligger og kommer til å ligge på vårt soverom en stund til.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi samsover hele natta, hun sov i egen seng på vårt rom frem til 7 mnd ca, da ble hun syk og fikk sove med oss. Det syns alle 3 var så koselig at vi bare fortsatte med det :P

Men nå er hun så stor at hun må over i egen seng igjen, og vi har flyttet så hun har fått eget rom som bare venter på at hun skal sove der!

Hun sover nele natta igjennom, våkner kanskje når vi legger oss, men det er bare pga bevegelsene våre. Ammer når hun legger seg, og kanskje litt når vi står opp.

Jeg skifter mening hver dag om senga inn på vårt rom eller om hun skal legges på sitt rom..

Andre med tips eller meninger? :)

Skrevet

Er HI over her ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...