Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er noen regel på at barnet må kunne sitte på egenhånd før de kan byttes over til sete #2? Skjønner ikke helt hvor jeg har dette fra, men siden jeg ble litt usikker... Så tenkte jeg at det var lurt å lufte det her inne - høre hva dere sier.

Og vil Maxi Cosi baseb passe på feks et Acta Graco sete? Hm...

Hvilke seter bruker dere til barna deres nå som de ikke lenger sitter i baby-bilsetene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satt akkurat å leste dette med når de kan begynne å bruke større sete, og mener det stod fra 6 mnd, men helst når de sitter selv, og da med setet i mest liggende posisjon. Tror det var på Besafe sine sider jeg las dette.(www.hts.no)

En Maxi Cosi base vil ikke passe til et Akta Graco sete. Hvis det er base til Maxi Cosi Cabriofix du har, så passer ikke denne basen til andre seter enn Cabriofix.

Har ikke skiftet sete enda, men når gutten blir stor nok skal vi ha et BeSafe Combi X1 Isofix.

Skrevet

Oki, tusen takk for svar!!!!! :) :) :)

Skrevet

Vi har alt begynt å bruke vårt nummer 2 sete. Det er et HTS BeSafe Combi X1 Isofix. Vi hadde HTS BeSafe Izisleep fra før, og følte ikke hun satt så godt i det lenger. HUn likte ikke å bli plassert i det. Lillegull er 5 mnd. Dessuten er hun usedvanlig sterk, så en HS mente det gikk helt fint.

Skrevet

Du velger også Combi X1 Isofix? Er det forover eller bakovervendt?

Var det lett å velge bilsete syns du? Jeg er så fryktelig usikker på hva vi burde velge.... Prøver å lese meg frem til et evnt svar på nett, men det virker nærmest umulig! Litt usikker på hvilken butikk her i byen jeg kan henvende meg til også, for å være sikker på å få god hjelp... Hvor de virkelig _kan_ dette med bilseter, mener jeg.

Skrevet

besafe combi er både forover og bakovervendt, og går fra 0-18kg, så i teorien kunne man brukt det helt fra fødselen...

Min erfaring er at de vokser ut av setene i lengden før de blir for tunge. Har izi combi til eldste, men har ikke vært helt fornøyd med det. Synes hodet dingler så mye når hun sover. Spesielt da hun var mindre. Har prøvd sånn nakkestøtte for barn uten at det ble noe særlig bedre. Hun er 3 nå, og vokser snart ut av det i lengden. Hun sitter bakover ennå, men i det siste har hun klagd på vondt i rumpa på lengre kjøreturer, så må nok desverre snu henne når vi skal på ferie... Har kjøpt britax multitech til de minste. Det går fra 9-25kg, kan regulere høyden på ryggen, bredden i sidene, brukes forover og bakover, med 5-punkts integrert eller med bilens 3-punkts.

Skrevet

Da skal jeg sjekke ut det setet også, takk for tipset! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...