klovnebukse Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Har lyst på sånne tynne pannekaker i morra, men har mista oppskriften min. Tror ikke det var noen særlig ingredienser der, så har noen her en enkel oppskrift å låne vekk? Og er det nok at den står og sveller i 30 min, eller er det best med ei natt?
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Pleier bare å la den svelle noen minutter...kanskje 20 min. Pleier å lage denne opskriften: 5 dl melk 3 dl hvetemel bittelitt salt 3-4 egg pisker sammen melk, mel og salt først, deretter eggene:) Dersom dere er mange, kan oppskriften dobles!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Jeg lager røra rett før den stekes jeg. Ingen svelling. 7,5 dl melk 75 g smør 4 egg 375 g mel 1 ts salt Bland det tørre fort sammen. tilsett melk og egg. Smør haes i til slutt.
klovnebukse Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2009 Dette virker såpass enkelt at til og med jeg skal kunne greie det, takk!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå