Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt synes det er maks tid for dem å sitte i bil? Hva pakker dere, og hva pakker dere ikke med? Er jo så mye man bruker i hverdagen.

Kjører dere på kvelden/natten når de skal sove eller på dagen?

Hvordan gjør dere alt egentlig?

Vi har lyst til å dra på ferie i år, og da kjøre bil tur/retur dit. Men er litt usikker siden det er såpass langt å kjøre.. Tar ca 6-7 timer, og det var uten barn..

Hva tenker dere? Og hva trenger man egentlig på ferie med barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på ferie da gutten vår var 4 mnd. Det tok 9 timer å kjøre, vi kjørte på dagtid og vi kjørte i strekk kun avbrutt av en spisepause for oss og pauser når han ville ha mat. Det gikk helt fint, han sov det meste av veien og pludret litt for seg selv når han var våken. Bilstolene er så godt utformet at babyene ligger godt. Det er jo også bare snakk om så lange turer en gang i blandt, og ikke hver dag. Babyene sier i fra hvis det er noe galt. Jeg vet ikke hvor gamle barna dine er, men vi tok i allefall med de tingene man trenger i hverdagen.

Skrevet

Vi har kjørt endel langturer da familien til mannen min bor på en annen kant av landet. Det tar 8 timer uten stopp så med mange stopp kan det bli en laaaaang tur. Har kjørt mange ganger på kvelden/natta men fant ut at det ikke funket. Barna er jo like tidlig oppe og aktive selv om vi har vært våkne halve natta;) Så nå legger vi inn en overnatting halvveis. Myyye bedre, ungene blir ikke leie og vi har energi og overskudd også etter vi har kommet frem;)

Det blir mye bagasje, vi tar med det vi bruker i hverdagen, flasker, barnemat, leker og selvfølgelig masse klær. Bruker vogna som seng, tar ikke med reiseseng. Det er kjøkken der vi skal bo ellers hadde jeg tatt med en vannkoker også. Vi har en stasjonsvogn for øyeblikket men med 3 barn blir det trangt om plassen selv med takboks så gjør en liten innsats nå for å kjøpe større bil før ferien;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...