Gå til innhold

Forstoppelse på lille gulle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre lengre nå. Jentungen er hard i magen hver dag, ho får bæsja noe, men det er ikke mye. Ho er hard i magen, å griner innimellom pga. det. Hva skal jeg gjøre, noen som har noe tips? Har prøvd med sviske mos i middagen og sviskedrikk, å ho får malt itillegg. Så vet ikke mer å gjøre. Trenger tips. Synes synes på lille jenta mi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg starta med laktulose, får det på apoteket. Gi det hver dag, så håper jeg det blir bedre. Kan og ta kontakt med legen for å få en sjekk om det vedvarer.

Skrevet

Hvor mye sviskemos gir du da? Da det stoppa opp hos småtten min måtte han opp i to hele sviskemosglass på en dag - da løsna det. Fremdeles blir han hard i magen innimellom. Da bruker jeg termometerspissen eller tuppen av en q-tips til å massere endetarmsåpningen med. Da leverer han som regel ganske kjapt. :)

Skrevet

Ho har fått et halv glass på en middag, men er det ho har fått iløpet av dagen. Ja, vi å tar termomterspissen, å da kommer det, men ho klarer nesten ikke alene. Å det er jo litt dumt, kommer litt, men ikke mye. Men da skal jeg prøve med enda mer sviskemos først da, hvis ikke det går så får jeg ta å snakke med lege. Men du ga bare to sviskemos glass en dag også gikk det bra?

Skrevet

Får hun i seg nok drikke? Tilby vann titt og ofte, om hun klarer drikke det (vet ikke hvor gammel jenta di er?) Om hun får mme går det an å blande den med litt ekstra vann hver gang, dersom det er vanskelig å få i henne drikke utenom. Fruktmos er det mye væske i - eller hun kan sutte på frukt i babyfeeder. Unngå banan som kan virke stoppende. Risgrøt virker også stoppende. Litt olje i maten kan være smart, kan gi mykere avføring.

Tja, det var det jeg kom på i farten. I tillegg til masse sviskemos. Det er jo bare sunt, så det er vel bare å gi henne det hun vil ha av det. Malten ville jeg selv vært mer forsiktig med, den kan gi magevondt (men vet at mange har god effekt av det, bare greit å være litt observant).

Unngå hvitt brød uten mye fiber en periode, hvis hun er en brødspiser.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...