tre,fjorten Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Nå er jeg litt forvirret, var ikke noe kvalm første trimester,litt kvalm i begynnelsen av andre trimester...er nå i uke 33 og ofte kvalm(ikke veldig kraftig men litt får magesyre smak i munnen). Noen andre som har opplevd lignende, trodde det var mest forbeholdt de første tre måneder???
Countess Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Jeg er nå 37+6 og er konstant kvalm. Føler meg rett og slett fyllesyk! Har ikke vært noe kvalm tidligere,mend et sies at man kan få mange av de samme plager i første som i siste trimester. Må også huske på at magen presser nå på mot spiserøret og det kan gjøre at du får mere halsbrann,eller at du kan få magesyre i munnen Var hos jormor i dag og tok dette med kvalme opp med henne. Hun sa det var helt normalt,og det kunne også ha noe med at jeg akkurat har startet med jerntabletter å gjøre.
tre,fjorten Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2009 Nei, mere i magen, orker ikke tanken på annet enn tørr mat(havregryn...), bare trett og føler meg bedre av å ligge ned. Litt bekymret at jeg skal miste vekt fordi jeg ikke får sist nok, er kontant sulten, men kaster iallefall ikke opp.
tre,fjorten Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2009 magen erjo også i et utvidelsesstadie, såjeg anntar det samme at det erlitt dermagesyren kommer fra, føler for å pusse tennene hele tiden...men det er iallefall deilig å merke at det sparker kraftig og beveger seg:) "hyggelig" for ikke å mene det slemt å høre at andre er i "samme båt" og at det ikke er farlig, det er en stund til jeg skal på neste kontroll... når har du termin?
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Jeg har vært skikkelig kvalm den siste uken (er 34+5 nå) og når kvalmen er på sitt verste føles det ut som om jeg skal besvime. Eneste som har hjulpet er å legge meg nedpå (takk og lov at bedriften har en seng som de gravide kan slenge seg nedpå i ny og ne...) Det var en kollega av meg som trodde jeg kanskje hadde lavt blodsukker til tider og ga meg en cola boks her om dagen. Det hjalp utrolig på kvalmen. Men jeg har jo ikke lyst til å drikke cola hver gang jeg er kvalm heller da... Skal til jordmor i dag og spørre om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå