Gjest Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Vet dete det? Vært på det idag og er kjempe spent på svaret... Og ser legene som sitter ved dataen noe der og da? Eller blir alt bare gransket etterpå?
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Ved vårt sykehus tar det en til to uker hvis det var en poliklinisk undersøkelse (ikke innlagt). Det er ikke leger her som tar bildene og derfor kan ikke de som sitter der si noe om det. Radiografene kan kanskje se noe etter hvor mye erfaringer de har og om det er noe som er opplagt unormalt med bildene. Men de har ingen rett til å uttale noe, det er det leger som kan lese bildene helt korrekt som skal slik at ikke det blir ukorrekt info.
ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Vi var med tulla for litt siden og da fikk vi svar ganske nøyaktig to uker etter. Men da var det pinse inni der da. Vi ringte en del ganger selv og spurte da, mulig det hadde tatt lenger tid hvis vi ikke hadde "mast".
Matildesnusk + lille ups Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Hvor lang tid det tar før du får svar kommer helt an på hvilket sykehus det er snakk om, hvor mange leger de har ansatt og hvor mye de har å gjøre. Dessuten kommer det an på hvilken prioriteringskode undersøkelsen din har - hvor viktig det er å få den beskrevet fort. Hos oss sier vi maks en uke, men så har vi ikke særlig mye kø på beskrivelser heller. Andre steder kan det nok bli nærmere to uker før en får svar. Hvem har henvist deg? Dersom det f eks er fastlegen, kan du godt ringe dit på mandag og høre om svaret er kommet. Hilsen radiograf :-)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Spørs hva grunnen er. Vi skal på MR i morgen og regner med å få svar på fredag. Som mammaogmatilde sier over her er mest vanlig
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Okei. Det er overlegen på medisinsk avdeling som har henvist meg, og jeg har på en måte en hastesak vil jeg tro, så da satser jeg på att jeg slipper å vente alt for lenge... Da sender sikkert han svaret til min fastlege da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå