Gå til innhold

Hva er den beste Tikka Masala glasset du vet og hva er den beste

Anbefalte innlegg

Skrevet

isteen og den beste saften?

Vil så gjerne ha noen gode forslag, da jeg går meg litt vill i valgmulighetene.

Fortsetter under...

Skrevet

Liker ikke så godt saus fra glass og iste, men jeg liker vanlig husholdningssaft. Den fra First Price er ganske bra. Men det må være ekte saft, ikke uten sukker, da smaker de kunstig og dårlig!

Skrevet

Jeg bruker ikke Tikka Masala glass, men den pakka som Toro har med krydret ris, kokosmelk, marinade og krydder i samme pakke. Kjempegod! (snart) 2åringen vi har elsker den også. Følger også med en pose med krydder for de som liker den ekstra sterk.

Jeg drikker kun iste med sitronsmak og finner oftest Lipton sin og mener å huske at jeg likte den bedre enn en annen jeg har funnet.

Saft drikker jeg aldri, så der har jeg ingen tips.

Skrevet

Marinerer først kyllingen i en pose tikka masala fra santa maria blandet med to fedd hvitløk, 1 chilli, 3-4 ss olivenolje, saften av en halv sitron, litt salt, 1 ss sukker (helst palme eller det brune klissete) og et halvt beger yoghurt naturell. Lar det gjerne stå til over natten. Deretter bruker jeg Uncle Bens ferdigglass i en gryte, stryker av marinaden av kjøttet og har marinaden i sausen, steker kjøttet mens sausen koker og lar alt sammen stå og koke svakt en times tid for å bli skikkelig mørt :)

Beste iste er Nestea Peach. Verste Lipton Lemon...

Beste saft, saften over alle safter HERVIK!!!! Drikker sjelden sukkerfri/sukkerredusert med "bittelitt" søtningsstoffer for det smaker skikkelig vondt. Foretrekker skikkelig saft de få gangene jeg drikker det.

Skrevet

Den beste isteen er coop extra sin fersken-iste på 1,5 liters kartong (eller noe sånt), den har det gått mye av her i huset :P

Nå er jeg hekta på toro sin tandoori jeg da, men syns de har ok tikka også, selv om jeg egentlig kan styre meg..

Skrevet

toros tikka pakke

Tine iste

fun light pink grape (super på varme dager..)

Annonse

Skrevet

Grønn te med mango som jeg lager selv, uten sukker eller annet rask, evt. bestemors hagefrukt.

Beste tikka-paste er en engelsk sak de selger på sjappa her som heter Pataks tandoori currypaste. Den er ekstremt god på laks bl.a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...