Musemor med tre søte små Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Når hadde dere 2-års kontroll. Vi har det når han er 2 år og 4 mnd. Syns det virker litt sent. Og av ren nysgjerrighet, hva skjer på 2-års kontrollen og hvor store ver deres?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Min var 2,5 da han var på kontroll. Vi fikk tilsendt et skjema på forhånd der vi skulle krysse av for hvilke ord han kunne. På helsestasjonen var han først inne hos legen - lyttet, så i halsen, ørene etc. Hos helsesøster dro hun opp forskjellige ting fra en pose som hun spurte hva var - blant annet en tannbørste, en sko, en kopp og en skål. Hun ba han tegne litt, spurte hva han het, og ba han vise henne diverse ting rundt en vugge med en bamse oppi ("Hva har bamsen over seg?", "Kan du legge bamsen i senga?"). Mener å huske han var 94 da, og ca. 13,5 kilo.
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Vi var i dag, og han ble 2 år forrige uke. Vår var 13,1 kg og 87,5 cm (50 cm rundt hode), omtrent så midt på gjennomsnittet som det gikk an å få det med andre ord ;-) Manglet kun 0,5 cm på høyden fra det.
Fia tobarnsmor Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Gutten vår fylte to år den uka vi var der. Han var 93 cm høy og veide 15 kg. Han nektet plent å være på kontoret til helsesøstra, så han fikk leke i venterommet mens jeg pratet med henne:-) Hun spurte litt om språk og søvn, og siden jeg synes han er veldig treg med språket ble han henvist til øre-nese-hals for å sjekke hørsel. (vært mye plaget med ørebetennelser) Hos legen (der fikk jeg han med meg) ble det sjekket testikler og hun kjente på mage og rygg og lyttet på pust. Ellers ikke stort egentlig.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 I bydelen vår ligger de veldig på etterskudd med 2-årskontrollene. Vi fikk time til 2-årskontroll to og en halv måned før jenta fylte tre! Og det gjelder ikke bare oss. Helsestasjonen har rett og slett altfor dårlig kapasitet. Gjorde ikke noe for vår del, vi har ei frisk og rask jente, men det kan jo hende det er barn som blir fanget opp sent fordi kontrollene ikke er når de skal være. Men toårskontrollen var ikke akkurat noen omfattende kontroll heller. Jenta ble veid og målt - 98,5 cm og 15,3 kg. Og ellers kikket legen i halsen og ørene hennes.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Min datter har nylig vært på 2års kontroll. Hun var da 2 år og 1 mnd. Vi fikk et skjema i forkant som handlet om at vi skulle sjekke om hun kunne si/forstå en del ord/begreper. Helsesøster hadde en språktest av henne, hun tok frem en del ting som fat, skje, bamse, sko,bukse, seng, potte m.m. som jenten skulle si navnet på og vise at hun visste hvordan det skulle brukes. Det var stort sett dette kontrollen handlet om. Hun var 86,5 lang og 12 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå