Gjest 5 andre Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 har dere gått? På grunn av vekstavvik har jeg gått til jevnlige kontroller. Dette er under kontroll, men nå i uke 35+1 har snuppa lagt seg med rumpa ned. Skal inn til ul og evt. snuing om drøyt ei uke. I mine tidligere graviditeter har jeg gått hhv 15 og 16 dager over terminen, og jeg har blitt satt igang begge gangene. Blir man satt igang før hvis barnet er i seteleie? Noen som har måtte gå 14 dager over, eller har de sagt at man setter igang før ved seteleie? Har to fødsler bak meg, så KS er ikke aktuelt..
s82 Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 jeg og har sete forløpig, men har du hørt noe om snuing?? Det har jeg og det var ikke gode ord, men har en som jeg går til som driver med akupunktur og soneterapi, og han kunne kanskje hjelpe meg senere, kommer til å prøve det fremfor snuing på sykehus..
Snikskytteren er storebror! Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Første jeg tenkte var det samme som s82. Jeg har nemlig bare hørt dårlige ting ang snuing! Risiko for barnet og veldig vondt og voldsomt! Men jeg har ikke gjort det selv....
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Jeg ble forløst med ks på termindagen med min setebaby, da slapp jeg heldigvis å gå lenger. Ville som deg føde selv og ba om å bli i gangsatt, men det gikk ikke pga svært stor baby + at han ikke hadde sunket godt nok ned i bekkenet. Slik jeg har fått forklart det vil et barn i hodeleie hjelpe til mer med modning siden det harde hodet stimulerer mormunnen/bekkenbunnen på en annen måte enn stumpen til babyen. Tror nok oddsene er gode for å få dem til å sette deg i gang på termindagen, det er jo ikke ønskelig at babyen blir noe større enn den må være.
Gjest 5 andre Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Legen snakket kun om snuing som et alternativ, men hun ville ikke avgjøre det før senere. Ønsker helst å slippe den prosessen. Babyen i magen min er estimert til å være under gjennomsnittet, så en stor baby blir det ikke. Frykter derfor at de vil la meg gå over terminen siden ungen ikke er ventet å bli stor. Har hørt flere her inne som har gått en uke eller mer, selv om de på forhånd vet at babyen ligger i seteleie. Vil gjerne høre om flere erfaringer. Noen som har blitt satt igang ved termin, selv om babyen ikke har vært stor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå