Snikskytteren er storebror! Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 eg skal ha keisersnitt til uka, og skal på førundersøkese i morgen. Hva skjer på en slik undersøkelse? Skal jeg ha med urinprøve?
maria79ro Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 sorry, men aner ikke hva dette går ut på, men sikkert litt undersøkelse av din helse: BT, puls, noen urin- og blodprøver...jeg lurer bare hvor langt er du kommet og på hvorfor får du ks (beklager om jeg virker nysjerrig, men selv har babyen i seteleie, og vurderer ks, men jeg mangler info om hvordan setter dem datoen til planlagt ks) jeg har termin 19.juli.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 jeg skal inn dagen før ks til blodprøvetaking, sjekke leie/str(skjønner ikke at det spiller noen rolle..men kanskje de trenger å vite det før de gjør inngrepet), så var det en blodfortynnende sprøyte jeg skulle få...og samtale ang type bedøvelse! er vel forskjellig fra sykehus til sykehus dette, jeg skal på a-hus;-)
Snikskytteren er storebror! Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2009 Hei maria79ro. Jeg er i dag 38+2, og skal på denne undersøkelsen i morgen. Selve keisersnittet er 23 juni. Grunnen til kesiersnitt er pga tidligere fødsel ikke helt gikk som den skulle. Etter mange timer med rier, ble det foretatt et førsøk med vakum, noe som var misslykket. Dermed ble det akutt keisersnitt på meg sist. For å slippe dette igjen, blir det denne gangen planlagt keisersnitt. Om du ønsker keisersnitt når du har baby i seteleie, så skal ikke det være vanskelig å få innvilget. Men tror ikke de vil fastsette noen dato til deg før de har sjekket at den er i seteleie i uke 37. For å komme på sykehuset å snakke med en lege ang dette, og evt få time, kan du bare be legen eller jordmoren du går til kontroller hos, sende en henvisning for deg til sykehuset ang forløsningssamtale! Lykketil!
maria79ro Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 takk for svar, Snikskytteren.. det er så kjekkt med info fra dem med erfaring; det er betryggende at man trenger ikke å få planlagt ks etter termin, dette m.t.p. at du får det uke 39. lykke til!
Snikskytteren er storebror! Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2009 planlagt keisersnitt blir aldri utført etter termin! Det blir vanligvis utført 7-10 dager før termindato!
Dobbelt prinsessemamma Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 Jeg skal ta ks pga seteleie neste fredag, og det blir 6 dager før termin... De tar det litt når de har tid, da de håper at vi barna i sete skal snu seg. Men ja, de prøver å ta det 7-14 dg før termin :-) Jeg skal på forundersøkelse dagen før selve ks. I tillegg til undersøkelsene nevnt over får du prate med leger ang. bedøvelse og selve operasjonen etc. Husker ikke om jeg tok med urinprøve, men det står vel i papirene om en skal ha med... (Har ikke fått de ennå jeg..)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 sto ikke i mine papirer at jeg skulle ha med urinprøve..
journalistmarit Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Hei Jeg skal ha ks 31 august, og fikk bare beskjed om å komme på et informasjonsmøte om ks (med andre gravide) uka før. De sa ingenting om noe undersøkelse/blodprøver. Hmm, får spørre sykehuset om dette.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2009 Jeg kommer fra undersøkelsen nå. Først tok de blodprøver, så hadde jeg en ctg undersøkelse. Deretter samtale med jordmor. Så måtte jeg tisse i et glass (så lønner seg å ta med urinprøve) og de sjekket den. Så måtte jeg vente noen minutter på legen som sjekket refleksene mine, målte babyen via ultralyd og kjente etter om hode hadde festet seg. Så ga han litt generell info, og fylte ut noen papirer. Så måtte jeg ned å snakke med en annestilege som fortalte litt om operasjonen og bedøvelsen. Det var alt Alt i alt tok det ca 3 timer der inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå