Gå til innhold

Overtidskontrollen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin 14 juni, pissi inni magen hadde IKKE tenkt seg ut da, og er fortsatt inni her å kose seg. I dag (2 dager over termin) var jeg hos jordmor og hun skulle kjenne etter om det var noe åpning, DET var det ikke, hun sa det virket veldig umodent, desentrert (tror det betyr at mormunnen ikke har kommet på plass) og at det ikke var noen åpning, hun nådde ikke årntlig i heller sa hun JADA, gi meg motivasjon på høyt nivå!! Jeg er i toppform fysisk, har ikke hatt en eneste plage, blodtrykk urin og alt d andre er helt fint, ikke gått opp mye, ikke vann i kroppen, ikke vonde kynnere, ikke bekkenløsningsvodt og sover hele natta, MEN i dag fikk jeg mmeg en real nedtur, hun jordmora var pluttselig usikker på om det var hode eller rumpa som var ned også..... men hun ringte på sykehuset (levanger) og jeg fikk time i mårra, nå er jeg bare spennt på HVA i alle dager de fåretar seg der, de skal i allefall finne ut om hun ligge riktig vei, ellers så kan det nå være de bare sender meg hjem m ed en ny time om 10 dager, (da er jeg 12 dager over) for så å sette i gang d hele da om ikke noe er skjedd!?

Er det noen som har noen anelse om hva de foretar seg!? blir så skuffa om det bare er en ultralyd og så en ny time om en evighet med beskjed om å vente!! HALO i slekta mi begynner ikke fødsler av seg selv, mamma har 4 fødsler som er SATT i gang 14 (FJORTEN) dager over tiden, bestemor d samme....... hvis de kan se denne historien leggee et ganske sannsynlig grunnlag for at min fødsel heller ikke kommer til å starte av seg selv, vil det nå vel være lettere å sette den i gang LITT før 12 dager i allefall.... de sier at naturen må få en sjans til å fixe selv, MEN HALO, skal vi plutteslig begynne med å argumentere med NATUREN nå da, når vi kloner å prøverørbehandler å keisersnitter annenhver...... Dessuten synes jeg det med naturen er vasket bort med at vi har ultralyder å epidural å lystgass under fødsel, å atpå til så hadde antall dødfødsler vært hundredobblet om vi skulle latt naturen styre dette, i de andre naturlige element (dyreverden osv) så er antallet overlevende forste 60%, det va det på oss mennesker før også, hadde det ikke vært for at vi allerede har blandet oss LANGT inn i det naturlige allerede.... NEI DET var dagens frustrasjon!!HAHAH Huffsann dette bla langt!!

Det er nok forgjeves å diskutere med en lege på Levnager, de har sine meinger, og jeg har mine, men DE har stemmerett og IKKE jeg!! I trondheim setter de forresten i gang etter 7 dager nå... hvorfor ikke!? Blir jo sikkert noen harde fødsler på noen og en hver, men når man færst har blanda seg oppi det "naturlige" så hvorfor ikke!? ja ja, alle har sine meninger, dette var min for i dag!! Flere som har en mening om dette og NOEN som vet hva de kommer til å gjøre på sykehuset i morgen!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet desverre ikke hva de kommer til å gjøre på sykehuset...men er heeelt enig med deg med at vi allerede har tukkla mye i naturens gang...og jeg mener ALLE sykehus burde fått fingern ut av rævva og laga den samme regelen som trondheim har..7 dager over = igangsetting....

og kjenner jeg ålesund rett, så kommer de til å være de sisste som kommer til å få fingern ut av rævva.de eeeeer så treiiige her...blææh

Skrevet

Dessværre stemmer d ikke med trondheim med 7 dager over=igangsetting asså. St olavs lar deg gå til 14 dager over og hvis da alt er iorden kan du godt gå enda mer..så d stemmer da ikke..synes de er rimelig vrange i trheim faktisk.

Skrevet

D som skjer når du skal sjekke leie er at de tar ul for å sjekke at hodet ligger nede..utvendig var d jeg fikk ivertfall..og hvis hodet er nede så gjør de ingenting...er d ikke d..prøver de å snu babyen,ellers må du ha setefødsel..ellers planlegges ks.d er d jeg har fått beskjed om ivrtfall når d gjelder dette.

Skrevet

Jeg ringte føden til slutt, ble nesten gal har jeg satt, de sa at de skulle ta en ul for å se hvordan leie var, det er jo greit, så ville de ta en registrering på baby (??) sikkert i forhold til at hun er veldig rolig nå i forhold til før. Ellers kunne de (jordmødrene) si noe mer om hvilke vurderinger lege ville gjøre. De har slutta å snu sa hun, så om det er rompa ned er det målinger av bekken og delvis valgfritt hva man vil gjøre, jeg vil føde, men er bekken for smalt og baby stor blir d keisersnitt uansett. Jeg føler meg forresten ganske sikker på at hodet er ned da jeg kjenner hæler i ribbena og små armer nede ved blæra (hva er det ellers som krafser meg på blæøra?)

Anyways, hun jordmora nåkke ikke i mormunnen en gang da, så da er jeg vel DØMT til å gå 12 dager over det er jo liksom ikke noe som skjer over natta heller så vidt jeg hører..... men skal på sykehuset i morgen (levanger) da får jeg høre hva de sier der....

Er egentlig sure på de som snakke SÅ varmt om lystgassen "hvis man bruker den riktig gjør den UNDERVERKER osv....." dette sa de for noen få uker siden, så har de slutta nå når jeg skal føde TAKK SKAL DERE HA!!!!!

Skrevet

Jeg mener det burde være opp til den enkelte å bestemme selv når en vil settes igang om en er over termin! Det er fullstendig tåpelig at min baby har det bra og er fullbåren, men jeg må pines gjennom 12 dager før jeg blir igangsatt. Det går på helsa løs og jeg kommer til å være supersliten og tom for energi når jeg har født siden jeg må gå så lenge over tiden med alle ubehagene. (punkt 1: Vannvittig med vann i kroppen og hevelser og kramper i bein)

Jeg mener enhver mor burde få bestemme selv når hun skulle settes igang om det ikke var fare for babyens liv!!!!

Skrevet

skriver meg gladelig på her...

Nå har jeg bare 1 ag igjen til termin da, så jeg er ikke over tiden ennda... men forhåpningene er ikke akkurat høye.. det skjer jo ingenting...

jeg har vært hos jordmor å snakket med henne ang. igangsetting... hun bare slår d av å sier at jeg ikke har god nok grunn...- har en baby på 16 mnd fra før, kraftig bekkenløsning å bor i 4 etasje uten heis... hvor mer stressende kan det bli? itillegg har jeg mye vann i kroppen og plages av kvalme og hodepine.. - men nei- ikke god nok grunn..

synst ærlig talt de bør legge til grunne en ny regel.. her skal jeg (vi) sitte i smerter fordi en jordmor mener det er rett? når man er .... 3 dger over termin, da mener jeg virkelig du bør få igangsetting om du ønsker..

min jordmor vil ikke sende meg på vekstkontroll engang.. hun sier når jeg har født før er det ingen grunn til det... - en ting er sikkert... opplever jeg komplikasjoner o.l. under fødsel.. eller med mitt barn.. skal jeg sende inn så mange klager at de ikke vet råd!!!!!!

ikke minst... jordmødre som ikke lytter... har ingenting i yrket sitt å gjøre... - lytt til vordene mor, hennes beskymringer å vær den beste støtten det er mulig å være..

Jeg forbanner systemet her...

Skrevet

jepp enige med dere...det er min kropp å min baby..det er uhørt at de ikke veier mors bekymringer å helseplager på både det psykisk og fysisk bedre enn de gjør, de bare kjører ivei...jeg vil ikke gamble med babyen min med å gå lenger enn en uke..ville aldri tigitt meg selv hvis jeg ble tvungen til å vente og det skulle gå riktig galt 14dager på overtid..kommer til å knekke sammen hvis ikke de gjør noe etter 7dager....ikke bare fordi det er en stor på kjenning fysisk å psykisk for meg men forde jeg opplever det som å gamlbe med livet til nurket der inne..har fått beskje om at det ikke er noen liten jente der så hva skal hun være der inne ekstra lenge for......nei jeg nekter å gå lenger en en uke over....men om de hører på meg er jo en annen ting......

Skrevet

Syns også man som gravide skal få ha noe å sagt iallefall når man går overtiden. Er selv gått over på 8 dag i dag og skal på sykehuset på fredag, men det er ikke sikkert jeg blir satt igang da heller. Har MYE vann i kroppen og er ekstremt utslitt nå men ingen grunn er god nok for å få satt igang. I tillegg har jeg fått estimert en STOR baby å selv det hadde ikke noe å si ifølge legen på sykehuset.... Man blir bare kjempe fortvilt, på grensen til deprimert og nå begynner jeg bare å bli kjempe sint på systemet for oss som går overtiden. Legen sa til meg at det var vanlig å sette igang når man var gått 42 uker og 2 dager, for meg er det 6 dager til å da tror jeg ikke jeg har krefter eller psyke igjen.....

Mye surk, men uansett så gleder vi oss enormt tell babyen kommer!!!!!

Skrevet

DA har jeg vært på sykehuset, UTROLIG nok hørte de på mine bekymringer, de fannt ut d samme som jordmor at jeg er HELT umoden nå 4 dager over, og de la mine argumenter om at min mor har gått 14 dager over med meg og alle mine søsken, og at jeg hadde svært farget fostervann i mammas mage og at ingen fødsler starter av seg selv alikevell i min familie...osv.... jeg LA på litt extra også om at jeg bruker opp min psykiske styrke på å gå over tiden å ikke få sove pga redsel for at hun inni her ikka har d bra osv.... de målte henne og hun er ca 3500-3700 trodde de, dvs at hun er ferdig laget på en måte, legen diskuterte med overlege og fikk klarsignal for å sette dette i gang på fredag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! johoooooo, hun legen var HELT fantastisk, hun så absolutt hvorfor jeg bekymret meg, men informerte allikevell om retningslinjene på 14 dager osv, hun gikk å diskuterte med overlege, og kom inn med en god løsning: du får modningsakupunktur i dag klokken 12, du kommer tilbake på fredag halv ni og vi setter en kur, jeg legges altså inn på fredag å blir der til baby er ute!!

NÅ i dag har jeg jo vært i super form grunnet dette, kjenner jeg har ennergi til å føde og er kjempeglad for at de hørte på meg, jeg er allikevell nå i gang med neste bekymring som er om hvordan det blir å sette i gang en HELT umoden livmorhals, mange sier en i gangsatt fødsel er hardere, men FØR i tiden satte de i gang med DRYPP som gir rier, nå setter de jo ikke i gang riene, de setter i gang modningen, som derfor bare fremskynder hele modningsprosessen..... mulig det blir litt mere intenst, men jeg har jo ikke noe å sammenligne med og kan derfor ikke vite om den bli mer jævlig eller ikke og det finner jeg heller ikke ut, noen sier det blir værre, noen sier det ikke er noe forskjell, det er uansett ikke akutuellt å gå i 12 dager over FOR SÅ å risikrere at jeg allikevell m¨bli satt i gang, for SÅ å ha en større baby og være MYE mer sliten... hva tror dere jenter.... jeg FÅR jo gå 12 dager over om jeg vil.... har jeg gjort d rette nå!?

Skrevet

Merker at du tenker mye ...

Nå har du snakket med lege som i sin tur har snakket med overlegen. De hadde ikke innvilget igangsetting hvis det ikke var bra for deg og barnet. Slå deg i ro med dette. Har også hørt at noen sier at igangsetting er hardt men har også hørt fra andre at det har gått helt fint. Ta det som det kommer. Fokuser og stol på at kroppen din egentlig vet hva som skal skje og hvorfor. I

kke noe særlig å engste seg sån. Du trenger en del krefter til det som kommer etterpå også - div følelser for barnet, amming...

Jeg fokuserte litt for mye på selve fødselen med førstemann og burde nok ha tenkt litt lenger enn dette. Men det gikk bra. Under første fødselen fikk jeg forresten drypp fordi riene stoppet opp etter full åpning - det var de beste riene under hele fødseln. Husker at jeg tenkte på akkurat dette når jeg lå der... Så begynte pressriene og så plutselig var jeg blitt mamma til en nydelig gutt. :o)

Tenk positivt & lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...