Gjest Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Flere som har "liten mage"? Magen min vokser slik den skal ifølge symfysemålene, men ALLE kommenterer hvor liten jeg er. "Du kan jo ikke være så langt på vei, du har jo nesten ikke mage" har jeg fått høre MANGE ganger nå. Begynner å bli pisslei. Hvorfor er magen så viktig, det viktige er jo at babyen er sunn og frisk og vokser slik den skal, noe min baby gjør. Folk er også veldig opptatt av mageformen min. "Du får en gutt fordi det ikke synes bakfra at du er gravid" osv... Hva så? Mageform har ingenting å si, får jeg en gutt så blir jeg kjempeglad, men kan likegodt være en jente. Og da blir jeg akkurat like glad. Blir litt oppgitt over alle som skal legge seg oppi hvordan magen min ser ut...
s82 Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Jeg og hører sånne kommentarer. jeg er nå uke33 og fortsatt liten. Men det værste folk sier til meg er: du kan ikke ha så mye plager så liten som du er. Men jeg orker ingenting, spes ikke å stå for mye. Faktisk så er dette værre enn første mann og da var jeg større. Irriterer meg, spes over svigermor, er ikke så ille går over etter fødselen! HA morsom eller tenker jeg, det er ikke så kult å gå sånn og tillegg til at man er litt bekymra for størrelsen selv da når man hører det hele tiden....
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 JA, den har jeg også fått høre, at siden jeg er så liten så kan jeg ikke ha så mye plager. *grr* Ja, man blir jo bekymra når man hører det hele tiden. Jordmor sier jeg ikke har noe å bekymre meg over, men er ikke så lett å risste slike kommentarer av seg.
s82 Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 nei jeg koker om dagen, men det blir vel sånn at man henger seg litt opp når man er sliten..
Storegull_09 * Lillegull_11 Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Samme her..Er 28+3 og alle komenterer å liten jeg er....Vet jo at jeg skal være fornøyd med det..Jm sier at alt er bra.. Så når de sier noe, så svarer jeg akkurat passe.. Til noen så sier jeg at jeg slanker meg..Da blir de lange i ansiktet.He he . Men blir bare så lei..Jeg spiser godt og har gått opp 10 kg..Men ikke bekymret for noen ting..Syns også selv at jeg blir fort sliten av å være så liten,men tydeligvis sånn det er ...Når en tenker seg om så er det jo ikke så rart heller..hmm Vi er kansje litt nærtagenen og..He he Jeg er hvertfall glad jeg ikke er kjeeempe stor og lagt på meg mye, eller vann i kroppen..De får høre det de og..
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 har vært rimelig liten selv i hele svangerskapet bortsett fra siste mnd..da este den ut..men er fremdeles rimelig sprek og slikt..alle sier ..jamen du er da ikke så stor til å ha termin nå...menmen...vi kan vøre glade for d..bedre d enn å gå rundt å slite som en strandet hval:P
Perledykkeren Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Jepp her også er i uke 29 nå med tvillinger og får nesten daglig høre; er du sikker på at det er to inni der da så liten mage som du har? Den er jo mindre en en enling mage jo etc etc. Jeg bryr meg ikke så mye om det jeg da, vet at de vokser som de skal, og syns selv magen er stor (den er nok like stor som når jeg var 29 uker med mine to første enlinger, men alle forventer visst at man skal være gigantisk når man venter to......). FIkk høre i butikken i går (barnevogna som jeg forøvrig har kjøpt og betalt i april har jeg bare delvis fått, og i går hadde de solgt den ene bagen min til noen andre!!!!!)også sier dama; jeg ser jo at det ikke haster!!!! Hva F vet hun om det da? Ble skikkelig provosert jeg!!! Akkurat som det er et argument for at de ikke gjør jobben sin skikkelig!
Panterjenta85 Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Er selv 29+2 i dag og ikke spesielt stor jeg heller.. Er vel så vidt inne på det grønne feltet på kurven. Men alle skal til en hver tid kommentere det. Frem til legetimen min klarte jeg å riste det av meg for regnet med at han kom til å si at alt var normalt og så fint ut.. I stedet kikket han bare intensivt på magen min og spurte meg om jeg spiser mat..... Føler meg skikkelig dårlig behandlet og har lyst til å bytte lege bare på grunn av det, men er vel også litt på grunn av hormoner. Har jo ikke lange tida igjen så regner med at jeg kommer til å gå mer hos jordmor og mindre hos lege fremover. Jeg fikk ikke et trøstende ord.. Alt var bare matmatmat med han... og jeg spiser!! Har ikke vært ekstremt mye bevegelse de to siste dagene, men håper alt er flott fremdeles! ska på kontroll igjen 2. juli og regner med jeg vokser litt til da også! Men ja! Forferdelig irriterende med folk som hele tiden skal kommentere hvor liten jeg er!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå