Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 dager på overtid og har prøvd all mulig kjerringråd. Har masse vondter og har vært så sliten i en måneds tid nå at nå er det jammen meg nok.. Jeg tar Duphalac ikveld og håper at det hjelper. Usannsynlig klar for å føde nå!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til, men ønsker du virkelig rennemage i tillegg til alle vondtene??

:-)

Durphalac komemr nok ikke til å gjøre mye mer for deg enn å sørge for at du får en herlig natt på do, desverre ;-)

Skrevet

Ja jeg vil heller at noe skal skje enn at ingenting skjer. Dette går virkelig på psyken og kan umulig være sunt. Da jeg var hos legen og han prøvte å "forstyrre" bekkeninngangen og fremprovosere rier var det så vondt at jeg kunne grine, men jeg bet tenna sammen og ville hatt de vondtene i timesvis om det bare hadde noe for seg, for nå går jeg igjennom hva som helst for å få han ut. Jegklarer ikke mer. Duphalac kan fremprovosere rier og rier må jo være bra for modningens skyld i det minste. Jeg har gjerne rier i timesvis jeg, bare noe skjer nå. For dette klarer jeg ikke mer...

Skrevet

Duphalac er vel det mildeste du kan ta. Mange gravide bruker jo det mot forstoppelse i svangerskapet. Tror ikke det vil gi noen rier, men det skader sikkert ikke å prøve ;)

Skrevet

Duphalac kan nok ikke framkalle noe som helst annet enn løsere mage - hvor har du hørt noe annet? Det er selvfølgelig mulig kraftig diaré over tid kan provosere fram fødsel, og deg om det om du velger å gå for noe sånt.

Duphalac anbefales jo til gravide som sliter med hard mage, og består av noe som heter lactulose. Dette er et sukkerstoff som ikke brytes ned og tas opp av kroppen, og som binder til seg vann i tarmen, og slik fører til mykere avføring. Store doser fører følgelig til sprutebæsj.

Duphalac har ingen effekt utover dette, ta en kikk i felleskatalogen så ser du det selv før du gir deg selv en søvnløs natt på do med påfølgende sår i rumpa...

Skrevet

...og krysser fingrene for at ting starter av seg selv hos deg snart! Det glemte jeg å si. Fødevibber oversendes herved :-)

Skrevet

Hvis du tar duphalac bør du ihvertfall passe på å drikke mye vann... Ellers kan du bli veldig hard i magen..

Tror du bør prøve noe annet for å sette i gang fødsel...

Skrevet

Henger meg på det de andre sier her... Tror nok ikke duphalac kommer til å hjelpe. Det tar jeg hver dag nesten pga trøbblete mage.... Og ingen rier her i gården, heldigvis for min del, siden det enda er en del uker igjen til termin..

Skrevet

5 dager er ingenting å gå overtid..

Forstår deg godt med mine 2 siste gikk jeg 14 og 10 dager overtid før jeg ble startet..

Vil heller anbefale deg å bite tennene sammen og smør deg med tålmodighet.. Det er ikke mange dagene nå uansett til du får se den lille..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...